Επιχείρηση επίπλων: Πώς να αξιοποιήσετε το online marketing για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας

Ο κλάδος της βιομηχανίας επίπλων είναι οπωσδήποτε δύσκολος και απαιτεί στοχευμένες κινήσεις, για να προσεγγίσετε το κοινό σας. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλός, όμως και το κοινό είναι πολύ ευρύ, οπότε το ζητούμενο είναι να βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι, για να γίνει η προσέλκυση αυτού του κοινού.

Αν πρόκειται για μια επιχείρηση επίπλων μαζικής πώλησης, τότε στόχος είναι να προβληθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους ενδιαφερόμενους και να τους μετατρέψει σε πελάτες περισσότερο από μία φορά. Έτσι, με την αξιοποίηση του cross selling μπορεί θα έρθει μεγαλύτερο κέρδος στις επόμενες αγορές.

Από την άλλη, αν πρόκειται για μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην κατασκευή ή την πώληση ακριβών επίπλων, στόχος είναι η υψηλή ποιότητα που θα οδηγήσει στο word of mouth και την προσέλκυση νέων πελατών μέσω της άριστης φήμης.

Σε κάθε περίπτωση, το online marketing μπορεί να προσφέρει ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Να δώσει πρόσβαση σε ένα μεγάλο κοινό και να σας βοηθήσει να χτίσετε το brand awareness της επιχείρησής σας σε ευρεία κλίμακα.

Πώς ακριβώς μπορείτε να το κάνετε αυτό και ποια εργαλεία και στρατηγικές πρέπει να ακολουθήσετε; Ας τα δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω.

Άριστο user experience στο website

Ας ξεκινήσουμε από το βασικότερο. Καμία καμπάνια online marketing δεν μπορεί να στηριχθεί με επιτυχία σε ένα website, το οποίο δεν προσφέρει άριστη εμπειρία στον χρήστη. Ειδικά όταν μιλάμε για την αγορά των επίπλων, η οποία είναι πολύ ανταγωνιστική και απαιτεί από τον πελάτη ένα σημαντικό budget, θα πρέπει το αποτέλεσμα να είναι άψογο.

Τι σημαίνει αυτό;

  • Υψηλή ταχύτητα περιήγησης, ώστε ο χρήστης να μπορεί εύκολα και γρήγορα να λάβει τις πληροφορίες που θέλει για τα προϊόντα, να δει φωτογραφίες, βίντεο κλπ.
  • Εικόνες υψηλής ποιότητας και ευκρίνειας
  • Κατατοπιστικές και λεπτομερείς περιγραφές των προϊόντων
  • Διαδραστικά στοιχεία, όπως δυνατότητα αλλαγής στο χρώμα και το υλικό του επίπλου, 3D απεικόνιση και online σχεδιασμός.

Video marketing

Στον χώρο των επίπλων η οπτικοποίηση είναι το πιο ισχυρό μέσο, για να προσεγγίσετε τους πελάτες σας. Και αυτός είναι ο λόγος που τα videos παίζουν τόσο μεγάλο ρόλο στη στρατηγική content marketing που θα διαμορφώσετε.

Μάλιστα, η θεματολογία που θα επιλέξετε μπορεί να έχει πολύ μεγάλη ποικιλία, όπως για παράδειγμα:

  • συμβουλές διακόσμησης
  • tutorial για τη συναρμολόγηση των επίπλων
  • tutorial για τη φροντίδα και τον καθαρισμό των επίπλων με τεχνικές που θα εφαρμόζετε μπροστά στην κάμερα
  • παρουσίαση της διαδικασίας κατασκευής των επίπλων σας με πλάνα κατευθείαν από το εργοστάσιο.

Social media marketing

Τα social media μπορούν να αποδειχθούν ένα πολύ ισχυρό εργαλείο online marketing, αφού παρέχουν τη δυνατότητα για αλληλεπίδραση με τους χρήστες και την προβολή οπτικού περιεχομένου που τραβάει την προσοχή.

Με δεδομένο ότι η βιομηχανία επίπλων βασίζεται σε τεράστιο βαθμό στα οπτικά στοιχεία, το Instagram βρίσκεται στο επίκεντρο, ενώ φυσικά αντίστοιχης λογικής μπορούν να είναι και τα posts στο Facebook, αλλά και στο Pinterest.

Δηλαδή ελκυστικές φωτογραφίες που συνοδεύονται από σύντομο κείμενο για τη χρήση και το στυλ των επίπλων. Στόχος εδώ δεν είναι να παρουσιάσετε μία ξερή φωτογραφία του προϊόντος, αλλά να δείξετε πώς τα έπιπλά σας μπορούν να συμβάλλουν στην όμορφη διακόσμηση του σπιτιού. Έτσι, χρειάζεστε εμπνευσμένες φωτογραφίες που απεικονίζουν ένα συγκεκριμένο στυλ διακόσμησης, π.χ. minimal, industrial, ρετρό, boho κλπ.

Μέσα από αυτή την παρουσίαση θα μπορέσετε με ενδιαφέροντα και διαδραστικό τρόπο να προβάλλετε και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των επίπλων σας, όπως για παράδειγμα το ιδιαίτερο design, την ποιότητα των υλικών και την άριστη υποστήριξη πελατών.

Φυσικά, μέσω των social media μπορείτε να δημιουργήσετε και πληρωμένες καμπάνιες, αρκεί να έχετε προηγουμένως μελετήσει πολύ καλά το target group σας, ώστε να απευθυνθείτε στους κατάλληλους χρήστες. Για παράδειγμα, σε τελείως διαφορετικό κοινό, τόσο γεωγραφικά όσο και ηλικιακά, θα απευθυνθείτε αν πουλάτε χειροποίητα ξύλινα έπιπλα, και σε τελείως άλλο, αν δραστηριοποιείστε στη μαζική και οικονομική παραγωγή επίπλων.

Τέλος, το influencer marketing μπορεί να αξιοποιηθεί, για να τονώσει την παρουσία σας στα social media και να σας βοηθήσει να αυξήσετε τα leads στο site σας. Το σημαντικό είναι να απευθυνθείτε σε άτομα που έχουν χτίσει ισχυρή σχέση με το κοινό τους και τα οποία δεν θα διαφημίσουν απλώς ένα προϊόν. Ένα product review με αληθινές φωτογραφίες είναι πολύ πιο επωφελές και με περισσότερα αποτελέσματα για τη στρατηγική σας.

Βεβαίως, το influencing δεν εξαντλείται μόνο στα social media, καθώς σε αυτό μπορεί να ενταχθεί και η διαφήμιση στην τηλεόραση είτε με την παραδοσιακή μορφή του TV spot είτε με τη μορφή χορηγίας σε κάποια εκπομπή.

Content marketing

Με μια ολοκληρωμένη στρατηγική content marketing μπορείτε να προσελκύσετε στο site σας δυνητικούς πελάτες που αρχικά ενδιαφέρονται για tips διακόσμησης και τα αναζητούν στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Το video marketing που προαναφέραμε είναι προφανώς σημαντικότατο εργαλείο του content marketing, αλλά μην μείνετε μόνο εκεί. Καλό είναι να εμπλουτίσετε το blog του site σας και με άλλους τύπους περιεχομένου, όπως άρθρα, e-books και infographics.

Το καλό με αυτού του τύπου το περιεχόμενο είναι ότι συνδυάζει την εικόνα με την πληροφορία και μάλιστα σε ένα θεματικό πεδίο, όπως το σπίτι και η διακόσμηση, το οποίο είναι πραγματικά ανεξάντλητο.

Με τον τρόπο αυτό, θα κερδίσετε τη συμπάθεια του target group σας, αφού θα δώσετε αξία και απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχει σχετικά με τη διακόσμηση σπιτιού. Παράλληλα, θα αναδειχθείτε ως αυθεντία στον χώρο, αφού θα δείξετε ότι κατέχετε τις γνώσεις και μια ολιστική προσέγγιση για την επίπλωση ενός χώρου.

Το περιεχόμενο αυτό μπορεί στη συνέχεια να προωθηθεί σε διάφορα κανάλια. Πέρα από τα social media, το SEO είναι ένα ακόμα δυνατό εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση.

 

SEO

Με το SEO θα έχετε τριπλό κέρδος. Από τη μία, θα εξασφαλίσετε ότι το site σας πληροί όλες τις τεχνικές προδιαγραφές, ώστε να πετυχαίνει υψηλές κατατάξεις στη Google. Και με δεδομένο ότι οι αναζητήσεις που αφορούν έπιπλα είναι χιλιάδες, η εμφάνιση στην πρώτη σελίδα της Google μεταφράζεται και σε υψηλότερες πωλήσεις.

Ταυτόχρονα, ο ενδελεχής έλεγχος του site που γίνεται για τους σκοπούς του SEO εγγυάται και μια άριστη εμπειρία χρήστη. Η βελτιστοποίηση του on-page SEO διασφαλίζει την υψηλή ταχύτητα φόρτωσης και περιήγησης στην κάθε σελίδα, τη βελτίωση του design, ώστε να είναι ελκυστικό τόσο σε υπολογιστή όσο και κινητές συσκευές, αλλά και την αναβάθμιση των κειμένων, για να περιέχουν τα σωστά keywords και να διαβάζονται εύκολα από τον αναγνώστη.

Με λίγα λόγια, το SEO λειτουργεί και ως CRO, ώστε βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη να αυξήσετε το ποσοστό των επισκεπτών που γίνονται πελάτες.

Τέλος, το SEO θα σας βοηθήσει να κάνετε σωστή διαχείριση του περιεχομένου που θα δημιουργηθεί στα πλαίσια του content marketing. Με αυτό, θα γνωρίζετε σε ποιες λέξεις-κλειδιά πρέπει να στοχεύσετε και ποια θέματα να επιλέξετε. Έτσι, το περιεχόμενο του blog θα εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις της Google, προσελκύοντας αρχικά αναγνώστες και στη συνέχεια πελάτες.

Για παράδειγμα, με το σωστό keyword research, ο SEO specialist μπορεί να βρει ότι οι χρήστες κάνουν συγκεκριμένες αναζητήσεις (π.χ. «γκρι καναπές με τι ταιριάζει»). Γράφοντας ένα ποιοτικό και σχετικό κείμενο, το οποίο θα περιέχει τα κατάλληλα long-tail keywords, θα απαντήσετε στην ερώτηση των χρηστών και το κείμενό σας θα εμφανιστεί στις πρώτες θέσεις της Google. Μέσα στο κείμενο μπορείτε να προσθέσετε βίντεο και φωτογραφίες από τα αντίστοιχα προϊόντα, τα οποία αναφέρετε, ενώ με το Call To Action θα κατευθύνετε τον αναγνώστη στις αντίστοιχες κατηγορίες προϊόντων, ώστε να γίνει πελάτης.

Άλλωστε, τα long-tail keywords αποτελούν ένα εξαιρετικό όπλο που θα σας δώσει τη δυνατότητα να εμφανίζεστε στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων σε σύντομο χρονικό διάστημα από την έναρξη της στρατηγικής σας. Σε αντίθεση με τα ανταγωνιστικά keywords με τις χιλιάδες αναζητήσεις, για τα οποία απαιτείται χρόνος και σημαντική επένδυση πόρων, για να έρθουν οι πρώτες θέσεις στη Google.

Google Ads

Επειδή κύριο μέλημα στον κλάδο των επίπλων είναι η δημιουργία ενός ισχυρού brand name, θα πρέπει η online παρουσία σας να γίνεται μέσω όσο το δυνατόν περισσότερων καναλιών. Συνεπώς, οι διαφημίσεις στη Google είναι απαραίτητες, ώστε το site σας να είναι παρόν στις πρώτες αναζητήσεις της Google, οι οποίες είναι πληρωμένες.

Σαφώς, είναι πολύ βασικό να εμφανίζεστε μέσω αποτελεσματικού SEO και content marketing στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων, όμως οι ενέργειες αυτές απαιτούν χρόνο, ειδικά αν προηγουμένως δεν έχετε ένα γνωστό brand name.

Υπό αυτή την έννοια, οι διαφημίσεις στη Google σας δίνουν τη δυνατότητα να σκαρφαλώσετε στις πρώτες θέσεις και να προσεγγίσετε έτσι το κοινό σας για σημαντικές λέξεις-κλειδιά, προβάλλοντας τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα και χτίζοντας το brand name σας.

 

Επισκεφθείτε το blog της GIM για ακόμα περισσότερα tips online marketing.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

Ας ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο με τις παραμέτρους που επηρεάζουν το marketing μίας μικρής επιχείρησης; Οι στόχοι, ο προϋπολογισμός, η ομάδα, ο κλάδος και
Πάντα έχουμε ένα μάτι στραμμένο στον ανταγωνισμό όσο μικρός ή μεγάλος κι αν είναι αυτός. Πάντα αναρωτιόμαστε αν κάνουν κάτι καλύτερα και τι είναι
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops