Social media 2023 – Μάθετε πως θα συνδυάσετε στρατηγική και τεχνητή νοημοσύνη

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Κακά τα ψέματα, επιχείρηση χωρίς social media είναι σαν επιχείρηση χωρίς προϊόντα. Για να έχετε επιτυχημένη και ξεχωριστή παρουσία στα social media, αφού όλοι είναι εκεί, θα σας παρουσιάσουμε έξι συμβουλές marketing για social της επιχείρησής σας, ώστε να ανεβείτε επίπεδο.

Συμβουλή νούμερο 1: αφήστε τη δημιουργία και πιάστε τη στρατηγική

Μήπως η υπόσχεση του Facebook ότι όσο δημιουργείτε τόσο κερδίζετε δεν είναι παρά μόνο μία φευγαλέα υπόσχεση; Μόλις ένα πολύ μικρό ποσοστό των χρηστών του Facebook καταφέρνουν να κεφαλαιοποιήσουν τη δουλειά τους ως δημιουργοί και συγκεκριμένα μόλις 5%. Οι συχνότεροι τύποι χρηστών που συναντούμε είναι:

  1. Οι influencers που αποτελούν το 10%: είναι χρήστες με σημαντικό αριθμό ακολούθων οι οποίοι έχουν καθιερώσει μία δουλειά και έχουν έσοδα από αυτή.
  2. Οι δημιουργοί που αποτελούν το 5%: είναι χρήστες που παράγουν και ποστάρουν μαζικά μεγάλο όγκο περιεχομένου και κεφαλαιοποιούν (αν τα καταφέρουν) βασιζόμενοι αποκλειστικά σε πληρωμές και μπόνους από τρίτους. Να σημειώσουμε εδώ ότι βρίσκονται στο έλεος του αλγόριθμου.
  3. Οι marketers που αποτελούν το 75%: είναι επιχειρήσεις όλων των μεγεθών οι οποίοι κάνουν ό,τι μπορούν για να διατηρήσουν μία στοιχειώδη παρουσία στα social media και πασχίζουν να φέρουν απτά αποτελέσματα.
  4. Οι στρατηγοί που αποτελούν το 10%: είναι ενημερωμένοι επαγγελματίες και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων οι οποίοι ποστάρουν στρατηγικά και κάθε τι που κάνουν έχει ως στόχο να δημιουργήσει κίνηση, leads και πωλήσεις. Επιμερίζουν τους πόρους τους αναλόγως και παρακολουθούν τις κατάλληλες μετρήσεις.

Διαλέξτε λοιπόν την τέταρτη κατηγορία και επιδοθείτε σε στοχευμένες ενέργειες και όχι απλώς σε posting.

Πηγή εικόνας: searchenginejournal.com

 

Συμβουλή νούμερο 2: δημιουργήστε μία branded ακολουθία στο ChatGPT για την επιχείρησή σας και τη μάρκα σας

Όπως ξέρετε το ChatGPT αντλεί πληροφορίες από όλο τον κόσμο και για αυτό συχνά παρεξηγεί ή αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις ερωτήσεις που του κάνουν, με αποτέλεσμα να παράγει λάθη.

Δώστε του τροφή για την επιχείρησή σας και για τη μάρκα σας, διδάξτε το και αυτό θα δίνει σωστές απαντήσεις όταν το ρωτούν κάτι σχετικό με εσάς. Έτσι οι απαντήσεις που θα δίνει θα είναι ακριβείς και προσαρμοσμένες στη μάρκα σας.

Ξεκινήστε την ακολουθία ως εξής:

Είμαι…: (όνομα) 

Λίγα πράγματα για εμένα…: (βιογραφικό)

Η επιχείρησή μου είναι η…: (δώστε την επωνυμία που ξέρουν οι καταναλωτές όχι αυτή της εφορίας)

Το site μου είναι…:

Η επιχείρηση αφορά…: (δώστε περιγραφή)

Το κοινό-στόχος είναι…: (περιγράψτε το κοινό σας αναλυτικά και περιγράψτε τον ιδανικό πελάτη)

Παρακαλώ κράτα αυτές τις πληροφορίες για μελλοντική αναφορά, εντάξει;

Θα λάβετε μία απάντηση του τύπου:

«Ευχαριστώ! Τα κρατάω και θα τα ανασύρω όταν τα χρειαστώ»

Επιπλέον, ταΐζοντας με αυτό τον τρόπο την πλατφόρμα, όταν θα την χρειαστείτε για τη δημιουργία  περιεχομένου για την επιχείρησή σας δεν θα απαιτείται να μπείτε σε μεγάλη λεπτομέρεια. Κρατήστε την ακολουθία ανοιχτή για να μπορείτε να κάνετε νέες προσθήκες.

Συμβουλή νούμερο 3: προσωποποιήστε τα μηνύματα στο  LinkedIn

To LinkedIn αποτελεί πλατφόρμα κλειδί για τη δημιουργία leads. Και το κυριότερο εργαλείο είναι τα μηνύματα. Για να εκμεταλλευτείτε όλες τις δυνατότητες των μηνυμάτων σκεφτείτε ότι μπορείτε να στείλετε: video, ηχητικά, φωτογραφίες, κείμενο.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τα ηχητικά μηνύματα. Αντί για ένα απλό κείμενο, κάντε τη διαφορά στέλνοντας ένα ηχητικό και μάλιστα απευθυνόμενοι ονομαστικά στον παραλήπτη. Ή ένα video σε στυλ selfie και δημιουργήστε μία μοναδική εμπειρία στον παραλήπτη. Δεν χρειάζεται κάτι μεγάλο αλλά κάτι σύντομο και περιεκτικό.

Μην αρχίσετε να στέλνετε μηνύματα αδιακρίτως. Στείλτε σε αυτούς που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα (ή τις υπηρεσίες) σας και συμπεριλάβετε και στοιχεία όπως emojis ή GIFs.

Αφήστε την προσωπικότητα της μάρκας να γίνει ορατή και μείνετε πιστοί στο ύφος.

Δημιουργήστε μια σχέση «ένας προς έναν»: μιλήστε τους με το όνομά τους, δείτε τους στα μάτια, συζητήστε για τις ανάγκες τους.

Συμβουλή νούμερο 4:  δώστε προτεραιότητα στις διαφημίσεις follow up σε Facebook και Instagram

Οι διαφημίσεις δημιουργίας δυνητικών πελατών είναι ένας βασικός τύπος διαφήμισης στην πλατφόρμα Meta που συγχρονίζεται με το CRM σας και δίνει, σε οποιονδήποτε συμπληρώνει τη φόρμα σας, πρόσβαση στην προσφορά σας μέσω του email του: είτε αυτή είναι ένα διαδικτυακό σεμινάριο, είτε μία δωρεάν συμβουλευτική ή ακόμα μια προσφορά εισαγωγικού επιπέδου από την επιχείρησή σας.

Ωστόσο το κλειδί για την επιτυχία δεν είναι το τι προσφέρετε δωρεάν αλλά πόσο follow up κάνετε. Όσον αφορά το follow up το Facebook είναι ξεκάθαρο: πρέπει να γίνει μέσα στα επόμενα 15 λεπτά από τη συμπλήρωση της φόρμας από τον δυνητικό πελάτη. Αν το κάνετε αυτό έχετε 80% πιθανότητα να τον μετατρέψετε σε πελάτη. Ευτυχώς υπάρχουν και οι αυτοματοποιημένες λύσεις.

Κατόπιν δείξτε με διακριτικότητα ότι θέλετε να κάνετε δουλειά μαζί του. Έτσι μέσα στις επόμενες δύο με τέσσερις εβδομάδες χτίστε μία ακολουθία επικοινωνίας με επτά έως 11 βήματα (ανάλογα με το είδος της επιχείρησης που έχετε. Μην σας τρομάζει ο αριθμός. Οι έρευνες λένε ότι ο πελάτης «ψήνεται» από την Τρίτη έως την πέμπτη επικοινωνία.

Υποστηρίξτε την follow up επικοινωνία σας με διαφημίσεις retargeting στα social media ώστε να τραβήξετε τον δυνητικό πελάτη ακόμα πιο βαθειά στο funnel πωλήσεων. Επιπλέον πλεονέκτημα αυτής της κίνησης είναι ότι μειώνεται το κόστος ανά αποτέλεσμα στις διαφημίσεις δημιουργίας leads.

Πηγή εικόνας: socialpilot.com

Συμβουλή νούμερο 5: κάντε τους θεατές στο Instagram να σας ακολουθήσουν

Ναι, η κάλυψη που «πιάνει» το περιεχόμενό σας στο Instagram και ο αριθμός των ματιών που σας βλέπουν είναι σημαντικά. Αλλά δεν μας λένε πως να πείσουμε τους νέους χρήστες να μας ακολουθήσουν. Κι εδώ η μόνη λύση είναι η αξία του περιεχομένου που θα κάνει τους χρήστες να «κολλήσουν».

Υπάρχουν δύο τρόποι για να ενθαρρύνετε το ακροατήριο να σας ακολουθήσει:

  • Συμπεριλάβετε στο bio μία σύντομη πρόταση που αναφέρει την αξία που προσφέρετε στο ακροατήριο.
  • Κάντε μία σειρά από live. Ta live αγαπιούνται πολύ από τους χρήστες του Instagram. Χτίστε μία συχνότητα και μείνετε πιστοί στο ραντεβού σας.

Συμβουλή νούμερο 6: ραφινάρετε τη δομή των διαφημιστικών καμπανιών στο Facebook

Οι καμπάνιες πρέπει να έχουν συγκεκριμένη δομή για να είναι αποτελεσματικές.  Η κακή δομή μιας καμπάνιας καθιστά δύσκολο τον έλεγχό της ενώ παράλληλα την εμποδίζει να φτάσει στα στάδια όπου γίνεται η βελτιστοποίηση και επιτυγχάνονται οι οικονομίες. Και αυτό συνεπάγεται και χαμένο χρόνο και χαμένο κόπο και χαμένα χρήματα.

Καλό είναι να χρησιμοποιείτε το «ad set budget optimization» και να αφήνετε την πλατφόρμα να διαλέξει ποια διαφήμιση δουλεύει καλύτερα. Στη συνέχεια, αφού προκριθούν οι καλύτερες διαφημίσεις μπορείτε να προχωρήσετε σε άλλες τακτικές bidding όπως το cost cap bidding ώστε να μπει η καμπάνια στη φάση της εξοικονόμησης.

Και τώρα που μάθατε όλα μας τα μυστικά, πάρτε φόρα και αλλάξτε στρατηγική και αν χρειαστείτε βοήθεια, ξέρετε που θα μας βρείτε.

Πηγή είκονας προφίλ: contentstudio.io

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΑς ξεκινήσουμε αποκρυπτογραφώντας το «ο» στο 4o. Το «ο» λοιπόν προκύπτει από το omni του omni-modal που σημαίνει με κάθε τρόπο.

23 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops