Storytelling και CRO: Πως να επηρεάσετε το ποσοστό μετατροπών (conversion rate) χωρίς να καταβάλετε μεγάλη προσπάθεια

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Μια κοινή πρακτική που ακολουθούν όλοι οι marketing specialists είναι η χρήση περιεχομένου (content) και copywriting ως μέσο πειθούς των υποψήφιων πελατών μιας επιχείρησης. Μέσω ενδιαφέροντος περιεχομένου τραβούν τη προσοχή του κοινού γύρω από τα προιόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επειχήρηση, με απώτερο σκοπό την αγορά και το κέρδος. Το storytelling (αφήγηση μιας ιστορίας) είναι ένας τρόπος παραγωγής περιεχομένου που βοηθά τους υποψήφιους πελάτες να κατανοήσουν και να ταυτιστούν με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της επιχείρησης, χωρίς επιτηδευμένη γλώσσα ή προσέγγιση.

Πως συνδέεται όμως το storytelling με το CRO (conversion rate optimization) και πως μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε αβίαστα τους πελάτες της επιχείρησής σας;

Η αφήγηση μιας ιστορίας έχει αποδειχθεί από τους marketing gurus ως ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο στην στρατηγική marketing κάθε επιχείρησης ή εταιρείας. Το storytelling μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία άρθρων και αναρτήσεων σε blog, σε Landing Pages σε ένα website ή eshop, από την ομάδα πωλήσεων μιας εταιρείας, ως case study, ως λεζάντα στα social media, κ.α. Δεν χρειάζεται να είναι μακροσκελές, ούτε περίπλοκο. Αρκεί να μιλάει κατευθείαν στη ψυχή και το συναίσθημα του υποψήφιου πελάτη ή του ενδιαφερόμενου αγοραστή. Η λέξη-κλειδί δηλαδή για το storytelling είναι η απλότητα.

ΆγκυραΛιτότητα vs περιπλοκότητα: Γιατί μια απλή αφήγηση “πουλάει”;

Έστω ότι έχετε μια επιχείρηση που ασχολείται με ζωοτροφές. Έχετε φτιάξει ένα καταπληκτικό  eshop, και έρχεται η ώρα να συνεργαστείτε με τους marketing specialists για τη δημιουργία περιεχομένου που θα φέρει κίνηση στο ψηφιακό σας κατάστημα. Ξεκινάτε λοιπόν και αναρτείτε άρθρα που μιλούν για τις ζωοτροφές από επιστημονική σκοπιά, με “ξύλινη”, πομπώδη  γλώσσα, με δυσνόητους όρους για το απλό καταναλωτικό κοινό, χρησιμοποιώντας εκφράσεις που πιέζουν τους αναγνώστες να αγοράσουν σώνει και ντε. Ναι, σίγουρα γνωρίζετε καλά το αντικείμενό σας και θέλετε να δείξετε στο κοινό σας πως η ποιότητα των ζωοτροφών που διαθέτετε είναι η καλύτερη, αλλά δυστυχώς αυτή η αποστειρωμένη και εξεζητημένη προσέγγιση θα φέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θέλετε.

 

Πηγή: Etienne Girardet, unsplash.com

Αντιθέτως, μια ανθρώπινη, καθημερινή ιστορία, με πρωταγωνιστή έναν απλό χαρακτήρα που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα και καταφέρνει να το λύσει με τα δικά σας προϊόντα, όχι μόνο θα τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού σας γιατί θα ταυτιστεί, αλλά θα πουλήσει χωρίς να καταβάλλετε μεγάλο κόπο. Η επίκληση στο συναίσθημα του καταναλωτή μέσω μιας ιστορίας που του επιτρέπει να μπει στα παπούτσια του πρωταγωνιστή είναι το καλύτερο μέσο πειθούς που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Η απλότητα λοιπόν είναι το όπλο σας για να τραβήξετε τους πελάτες σας σαν μαγνήτης, να τους παρακινήσετε να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας γιατί πολύ απλά θα καταφέρουν να λύσουν το πρόβλημά τους. Συνεπώς, θα αυξήσετε τα έσοδα της επιχείρησής σας!

ΆγκυραΣυνδυάζοντας το Storytelling με το CRO στην πράξη

Πηγή: Austin Distel, unsplash.com

Αφού εξηγήσαμε πως το storytelling είναι αποτελεσματικό, σειρά έχει να εξερευνήσουμε πως συνδυάζεται με το CRO. Στην GIM γνωρίζουμε πως το CRO μπορεί να σας βοηθήσει ώστε να κάνετε το website σας πιο ελκυστικό στους επισκέπτες, με τρόπους που ενδεχομένως δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα οι ανταγωνιστές σας. Με τη σωστή έρευνα, τα analytics, το AB testing, και άλλα εργαλεία, μπορούμε να σας βοηθήσουμε ώστε να δούμε τι προτιμούν οι πελάτες σας, και κυρίως τι τους ωθεί να εκτελέσουν μια ενέργεια, ή να πραγματοποιήσουν μια αγορά.

Υπάρχουν πολλές τακτικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να αυξήσετε την ποσοστό μετατροπών στο website σας. Μια από αυτές είναι και η αφήγηση ιστοριών. Όπως αναφέραμε, το storytelling μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε μικρό περιεχόμενο, όχι μόνο σε μακροσκελή αρθρογραφία στο blog σας, αλλά και στις επικεφαλίδες, στα CTA buttons, και τις διαφημίσεις. Θέλετε το website να λέει από μόνο του μια ιστορία, τόσο για τη κουλτούρα της επιχείρησής σας και το brand σας, αλλά και η συνολική περιήγηση σε αυτό να γίνεται μια εμπειρία.

Η απλότητα, το κατανοητό μονοπάτι που θα ακολουθήσει ο υποψήφιος πελάτης, και η συναισθηματική ασφάλεια, είναι αυτά που θα τον ωθήσουν σε μια πολυπόθητη αγορά. Γιατί; Επειδή θα ταυτιστεί σε ανθρώπινο επίπεδο με αυτά που έχετε να του προσφέρετε, και θα εμπιστευτεί τις υπηρεσίες ή προϊόντα που προτείνετε για να λύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

ΆγκυραΔεν χρειάζεται κόπος, αλλά τρόπος!

Πηγή: Luke Lung, unsplash.com

Από την παιδική μας ηλικία μαθαίνουμε μέσα από ιστορίες. Τα παραμύθια, οι μύθοι, και οι παραβολές μας διδάσκουν πως να λύνουμε τα προβλήματα που προκύπτουν στη ζωή μας. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως στη GIM προτείνουμε την αφήγηση μιας ιστορίας ως ένα ισχυρό εργαλείο marketing που θα σας φέρει τα αποτελέσματα που θέλετε. Παράλληλα, η γνώσεις μας πάνω στο CRO μας καθιστούν ικανούς να προτείνουμε τεχνικές που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε από τον πιθανό ανταγωνισμό σας εύκολα και γρήγορα.

Το storytelling δεν θέλει κόπο. Δεν είναι απαραίτητο να γράψετε και να αφηγηθείτε τεράστιες και περίπλοκες ιστορίες βγαλμένες από τη σφαίρα της φαντασίας σας. Χρησιμοποιήστε παραδείγματα από πελάτες σας που κατάφεραν να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας και διηγηθείτε τις. Ή ακόμα καλύτερα, χρησιμοποιήστε τα δικά τους λόγια για να πείσετε τους πιθανούς αγοραστές σας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων πείθεται για τις υπηρεσίες που του προσφέρονται από τις εμπειρίες άλλων καταναλωτών. Συνεπώς, τα testimonials (συστάσεις), είναι ένας πανίσχυρος τρόπος να μοιραστείτε μια ιστορία στο website σας χωρίς να καταβάλετε προσπάθεια! Ακόμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φωτογραφίες πελατών σας που χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας για να πείτε μια ιστορία στα social media, να χτίσετε το brand σας, και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πιθανών πελατών σας.

ΆγκυραStorytelling που εμπνέει και αποτελεσματικό CRO από τους ειδικούς στο marketing

Πηγή: LinkedIn Sales Solutions, unsplash.com

Στην GIM είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Η πολυετής εμπειρία μας, το καταρτισμένο προσωπικό, και η συνεχής έρευνα στις επικρατέστερες τάσεις στο marketing μας καθιστούν απόλυτα ικανούς να βρούμε τις καλύτερες λύσεις για την επιχείρησή σας.

Επωφεληθείτε από τις υπηρεσίες CRO που διαθέτουμε στους πελάτες μας, και μάθετε περισσότερα για το πως θα αυξήσετε τους αγοραστές σας, και τα κέρδη σας. Εξερευνήστε με τη δική μας, ασφαλή καθοδήγηση τεχνικές και μεθόδους, όπως το storytelling, για να αυξήσετε την εμπιστοσύνη του κοινού σας και να μετατρέψετε τους επισκέπτες του website σας σε αγοραστές!

Ελάτε να συζητήσουμε! Κλείστε ένα δωρεάν συμβουλευτικό ραντεβού για conversion rate optimization για να ανακαλύψετε τις απεριόριστες δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η GIM Agency  στην επιχείρησή σας.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops