Συμβουλές για να προετοιμαστείτε για τις εκπτώσεις

Μετά την most wonderful time of the year εορταστικά έρχεται η most wonderful time of the year καταναλωτικά, οι ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ!

Η περίοδος που περιμένουν τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές με μεγάλη ανυπομονησία και ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες.

Η φετινή σεζόν αναμένεται να κινηθεί αυξητικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οπότε ας δούμε μερικές συμβουλές προς τα ηλεκτρονικά καταστήματα ώστε να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους.  

Εκμεταλλευτείτε την αγοραστική δύναμη κάθε περιοχής

Υπάρχουν αγορές με μεγάλη αγοραστική δύναμη και άλλες με μικρότερη αλλά αυτό από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα. Θα σημαίνει κάτι όταν αποφασίσετε να απευθυνθείτε με διαφορετικό τρόπο και διαφορετικά προϊόντα σε κάθε μία από τις επιμέρους αγορές. Δηλαδή χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση για τις αγορές της Ελβετίας και της Γαλλίας και διαφορετική για την Ουκρανία και τη Ρουμανία.

Αλλάξτε οπτική

Οι χειμερινές εκπτώσεις έρχονται μετά από μία περίοδο αρκετά υψηλής κατανάλωσης. Έχουν προηγηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, η black Friday, η cyber Monday κλπ, οι οποίες έχουν απορροφήσει σημαντικό ποσοστό του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.

Τι θα μπορούσε να κάνει τους καταναλωτές να συνεχίσουν την καταναλωτική δράση;

Σκεφτείτε έξυπνα και «παίξτε» δημιουργώντας ελκυστικά εκπτωτικά events που θα χρησιμοποιούν το «επείγον» δηλαδή κάτι που προσφέρεται για περιορισμένη χρονική διάρκεια και την «ένταση» δηλαδή κάτι που προσφέρεται με εξαιρετικά υψηλό ποσοστό έκπτωσης. Πατώντας επάνω σε αυτά θα δημιουργήσετε στους καταναλωτές τη διάθεση να βιαστούν για να μην χάσουν την ευκαιρία. Μοιράστε την εκπτωτική περίοδο σε επιμέρους εκπτωτικές περιόδους και δεν θα χάσετε.

Ελέγξτε την υποδομή σας

Η περίοδος των εκπτώσεων αυξάνει κατά πολύ την κίνηση σε ένα site. Αν δε, παράλληλα τρέχει και κάποια διαφημιστική καμπάνια τότε η κίνηση αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Για να έχει αποτέλεσμα η καμπάνια σας και να φέρει την επιθυμητή αύξηση των μετατροπών, θα πρέπει να έχετε σκεφτεί προκαταβολικά αν o server σας θα καταφέρει να αντέξει το βάρος της επιπλέον κίνησης και να έχετε φροντίσει ώστε να αντέξει.

Ανακοινώστε τις εκπτώσεις σας

Τι κάνουν τα φυσικά καταστήματα όταν έχουν εκπτώσεις; Γεμίζουν τις βιτρίνες τους αυτοκόλλητα και ανακοινώσεις, για να τραβήξουν την προσοχή.

Το ίδιο ακριβώς πρέπει να κάνει και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Πρέπει να ενθαρρύνετε τον καταναλωτή να ανακαλύψει τις προσφορές σας από την πρώτη σελίδα.

Χρησιμοποιήσετε εικαστικά, χρώματα, εφέ, pop up, οτιδήποτε μπορεί να τραβήξει την προσοχή.

Φτιάξτε μία κατηγορία «ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ» η οποία θα προστεθεί δίπλα στις υπόλοιπες κατηγορίες αλλά θα ενεργοποιείται μόνο την περίοδο των εκπτώσεων. Αν θέλετε κάτι πιο μόνιμο μπορείτε να κάνετε κάτι αντίστοιχο με «ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ», έχετε όμως κατά νου ότι αυτό μπορεί και να αποδυναμώσει τη δυναμική της κατηγορίας καθώς θα έχει χαθεί ο χαρακτήρας τους επείγοντος και της σπανιότητας. Αυτό είναι κάτι που εξαρτάται πολύ από τα είδη που εμπορεύεστε.

Χρησιμοποιήστε το δίκτυο της Google

Χρειάζεστε κίνηση και καταναλωτικό ενδιαφέρον; Προφανώς ναι οπότε τι καλύτερο από το να χρησιμοποιήσετε όλο το δυναμικό της Google για να το πετύχετε. Όσο πιο πολύ χρησιμοποιείτε το δίκτυο της Google τόσο καλύτερα βαθμολογείστε και ανεβαίνετε στην κατάταξη.

Όσον αφορά τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιείστε τα για να φτιάξετε στοχευμένες καμπάνιες, ανάλογες με το προφίλ των πελατών σας. Το Facebook και το Instagram σας εγγυώνται έκθεση τόσο στο ακροατήριό σας όσο και παρεμφερή ακροατήρια.

Το Pinterest είναι σούπερ κατάλληλο για αναζητήσεις πριν τις εξορμήσεις, δηλαδή λειτουργεί κάπως όπως οι φυσικές βιτρίνες, όταν κάποιος «χαζεύει» την αγορά ενώ το TikTok είναι καταπληκτικό για να απευθυνθείτε σε νεαρότερα ακροατήρια.

Φράσεις, σλόγκαν, εικαστικά κλπ σε αυτή την περίοδο παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτά γιατί αυτά θα σας φέρουν τους καταναλωτές στο site.

Ενεργοποιήστε τους υπάρχοντες πελάτες

Ποια μέθοδος επικοινωνίας χτυπάει τον πυρήνα της πελατειακής σας βάσης;

Σωστά!

Το email!

Ενεργοποιήστε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας, αυτούς που ήδη σας ξέρουν και σας έχουν εμπιστευθεί, με ένα (ή περισσότερα άλλα όχι πάρα πολλά) email. Μπορείτε μάλιστα να κάνετε ένα διήμερο/ τριήμερο εκπτώσεων αποκλειστικά για αυτούς, πριν την επίσημη έναρξη. Δώστε έναν εκπτωτικό κωδικό ή δώστε δωρεάν μεταφορικά.

Πυροδοτήστε τις αυθόρμητες αγορές

Εμφανίστε μία αντίστροφη μέτρηση διαθεσιμότητας προϊόντων και αυξήστε το ποσοστό των αυθόρμητων αγορών. Ο καταναλωτής που βλέπει το στοκ να εξαντλείται θα σπεύσει να κάνει μία αγορά για να είναι σίγουρος. Η τεχνική αυτή βασίζεται σε μία ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου: την ανάγκη να είναι μέσα στα πράγματα η οποία είναι γνωστή ως FOMO (fear of missing out). Έτσι μπορείτε να ετοιμάσετε ελκυστικές προσφορές με την μορφή εκπτώσεων-αστραπή που έχουν περιορισμένη διάρκεια.

Δείξτε τα προσεχώς

Υπάρχει μία μερίδα καταναλωτών που κάνει προγραμματισμένες αγορές και προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις στο έπακρο. Δώστε τους τη δυνατότητα να βάλουν στο καλάθι τους το προϊόν που προτιμούν και να το αγοράσουν την πρώτη στιγμή των εκπτώσεων εκμεταλλευόμενοι το όφελος της έκπτωσης. Αυτό πέρα από τη βοήθεια που προσφέρει στον καταναλωτή, δεν επιβαρύνει τον server σας με έξτρα κίνηση (αφού οι σελίδες είναι ήδη φορτωμένες).

Μην παραλείψετε να διαφημίσετε μία τέτοιου τύπου ενέργεια στους πελάτες σας με ένα email και στο site σας λίγες μέρες πριν την κρίσιμη ημερομηνία.

Μειώστε τον αριθμό των εγκαταλελειμμένων καλαθιών

Από την άλλη η περίοδος των εκπτώσεων περιέχει και μεγάλο ποσοστό αυθόρμητων αγορών. Η εγκατάλειψη καλαθιών δεν είναι συμφέρουσα για την επιχείρηση διότι κάθε μία συνεπάγεται και μία χαμένη πώληση. Η εγκατάλειψη καλαθιού οφείλεται σε τρεις βασικές αιτίες:

  • τη μη δυνατότητα δωρεάν μεταφορικών (46% των χρηστών),
  • το υψηλό κόστος μεταφορικών (60% των χρηστών),
  • τους όρους πληρωμής (35% των χρηστών). Είτε το πιστεύετε είτε όχι, κάθε χρήστης έχει τον δικό του τρόπο πληρωμής που προτιμά και που αν δεν τον βρει, φεύγει από το κατάστημα.

Επεξεργαστείτε αυτά τα κριτήρια και δείτε τι προσαρμογές μπορείτε να κάνετε, ειδικά για την περίοδο των εκπτώσεων (ή και γενικότερα, μιας και τα παραπάνω ισχύουν για τις υπόλοιπες περιόδους), ώστε να κερδίσετε τη μάχη του εγκαταλελειμμένου καλαθιού.

Πηγή εικόνων: pexels.com, monsoon

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

Ας ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο με τις παραμέτρους που επηρεάζουν το marketing μίας μικρής επιχείρησης; Οι στόχοι, ο προϋπολογισμός, η ομάδα, ο κλάδος και
Πάντα έχουμε ένα μάτι στραμμένο στον ανταγωνισμό όσο μικρός ή μεγάλος κι αν είναι αυτός. Πάντα αναρωτιόμαστε αν κάνουν κάτι καλύτερα και τι είναι
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops