YouTube SEO: συμβουλές SEO για καλύτερα αποτελέσματα

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Σίγουρα θα αναρωτιέστε πως μπορείτε να αξιοποιήσετε καλύτερα το YouTube, πως δηλαδή να κάνετε το περιεχόμενό σας να βρεθεί μπροστά από το κατάλληλο ακροατήριο. Για να μην αναρωτιέστε άλλο, διαβάστε το παρακάτω άρθρο.

Η συμπερίληψη συναφών λέξεων-κλειδιά στις λεζάντες, στους υπότιτλους και στο alt text μπορεί να βελτιώσει το αποτέλεσμα σε οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο. Τα πράγματα όμως όσον αφορά το YouTube είναι κάπως πιο περίπλοκα. Ίσως αρκετά πιο περίπλοκα.

Οι λέξεις κλειδιά στο περιεχόμενο του YouTube είναι σημαντικές αλλά αποτελούν μόνο ένα κομμάτι της διαδικασίας. Πρακτικά το YouTube είναι μία μηχανή αναζήτησης οπότε αυτό που χρειάζεστε είναι η βελτιστοποίηση του περιεχομένου για την αναζήτηση. Έτσι το video σας θα είναι ανιχνεύσιμο, θα αυξηθούν οι θεάσεις, θα προσελκύσετε συνδρομητές και θα αυξήσετε τις μετατροπές.

Αυτό σημαίνει ότι το SEO για το YouTube πρέπει να μπει στην καθημερινότητα και να αποτελεί πάγια τακτική και όχι κάτι που γίνεται περιστασιακά. Μόνο τότε θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Πως να χαράξετε αποτελεσματική στρατηγική λέξεων-κλειδιά για το YouTube

Αντιλαμβανόμαστε ότι η σωστή στρατηγική για την παραγωγή επιτυχημένων video ξεκινάει από την ενδελεχή έρευνα των λέξεων-κλειδιά.

Πάμε να δούμε μερικές συμβουλές;

Νούμερο 1: δημιουργήστε μία λίστα με λέξεις-κλειδιά.

Πως θα τις βρείτε; Ξεκινήστε με μία αναζήτηση, στο YouTube. Μπορείτε να αφήσετε το auto complete να εμφανίσει περισσότερες επιλογές και στη συνέχεια να ελέγξετε τα αποτελέσματα που παράγουν οι λέξεις αυτές για να επιβεβαιώσετε (ή όχι) την αξία τους.

Νούμερο 2: ελέγξτε την κίνηση του καναλιού σας.

Αν έχετε ενεργό κανάλι στο YouTube τότε μπορείτε να δείτε τι αναζητήσεις έχουν κάνει οι χρήστες και να καθοδηγηθείτε. Θα το κάνετε μέσα από τα analytics, στο πεδίο content και στη συνέχεια YouTube αναζήτηση.

Αν το κανάλι σας έχει αρκετή κίνηση θα δείτε τους ακριβείς όρους που χρησιμοποιήθηκαν για να βρεθεί το περιεχόμενό σας. Δείτε επίσης ποιες άλλες πηγές «έστειλαν» κόσμο στο περιεχόμενό σας, π.χ. site, hashtags, playlists. Έτσι θα βρείτε τα ενδιαφέροντα των χρηστών και θα τα μετατρέψετε σε περιεχόμενο.

Νούμερο 3: χρησιμοποιήστε το εργαλείο έρευνας του YouTube.

Πηγαίνετε στο πεδίο research για να δείτε τα ενδιαφέροντα του ακροατηρίου σας.

Επίσης κάνοντας κλικ σε κάθε όρο αναζήτησης, βλέπετε τα αποτελέσματα που φέρνει και έτσι μπορείτε να βρείτε επιπλέον όρους για να προσθέσετε στη λίστα σας.

Νούμερο 4: βρείτε τα κενά περιεχομένου.

Χρησιμοποιήστε την εφαρμογή για κινητό του YouTube Studio και θα αντλήσετε ακόμα περισσότερα δεδομένα για τις λέξεις-κλειδιά διότι χάρη στην εφαρμογή μπορείτε να εντοπίσετε τα κενά, τις ελλείψεις δηλαδή στις λέξεις-κλειδιά. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει ότι κάποιο θέμα δεν καλύπτεται επαρκώς από το υπάρχον περιεχόμενο ή έχει ξεπερασμένο περιεχόμενο και έτσι δημιουργείται ελεύθερο πεδίο δράσης.

Νούμερο 5: κάντε έρευνα ανταγωνισμού

Δείτε το περιεχόμενο στα κανάλια των ανταγωνιστών σας και πάρτε ιδέες. Ψάξτε τους τίτλους, τις περιγραφές, τα video. Σίγουρα θα βρείτε κάτι που ίσως σας έχει διαφύγει.

Φτιάξτε πλάνο περιεχομένου

Για να φτιάξετε πλάνο περιεχομένου (για το YouTube πάντα) θα πρέπει να αξιολογήσετε τη βαρύτητα της κάθε λέξης-κλειδί.

Για να το κάνετε αυτό θα πάτε στο keyword planner (δουλεύει για όλο το Google καθώς δεν υπάρχει εργαλείο αποκλειστικά για το YouTube).

Προβλέψεις με keyword planner (επάνω) vs προβλέψεις με YouTube studio (κάτω).

Κρατήστε στα υπ’ όψιν ότι το keyword planner διαθέτει πολύ μεγαλύτερο όγκο δεδομένων σε σχέση με το YouTube studio και έτσι θα λάβετε σωστότερες προβλέψεις (δείτε τα δύο screenshot και θα καταλάβετε).

Σκοπός της αναζήτησης

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που πρέπει να σκεφτείτε είναι ο λόγος για τον οποίο ο χρήστης κάνει την αναζήτηση που κάνει. Δηλαδή τι έχει στο μυαλό του και χρησιμοποιεί τις εν λόγω λέξεις-κλειδιά. Ψάχνει ενημέρωση; Ψάχνει να μάθει κάτι; Ψάχνει να αγοράσει κάτι;

Όταν διαμορφώσετε σαφή αντίληψη του παραπάνω τότε μπορείτε να προχωρήσετε στη δημιουργία περιεχομένου που θα έχει νόημα για τους χρήστες.

Για να τον βρείτε θα χρειαστείτε κάποιο από τα εργαλεία SEO που κυκλοφορούν στην αγορά καθώς κάτι τέτοιο δεν περιλαμβάνεται σε αυτά που κάνει το Google.

Δημιουργήστε καθηλωτικά video

Η αρχή των επιτυχημένων video (πέρα από όσα αναφέραμε παραπάνω) είναι το σενάριο και το storyboard διότι αυτά θα βοηθήσουν στο να είναι το video που θα φτιάξετε καθηλωτικό για το ακροατήριό σας. Το engagement το χρειάζεστε γιατί χωρίς αυτό δεν θα έχετε σχόλια, δεν θα έχετε likes, δεν θα έχετε αρκετά views ώστε να ανέβετε στην κατάταξη.

Αφού λοιπόν το engagement είναι κομβικό σημειώστε ότι για να επιτύχετε υψηλό engagement, δύο πράγματα πρέπει να έχετε στο νου σας. Το πρώτο είναι ότι χρειάζεστε μία καλή ιστορία. Ένα video χωρίς καλή ιστορία είναι σπατάλη κόπου και χρημάτων. Το δεύτερο είναι ότι το video σας πρέπει να είναι πιστευτό αλλά και αξιόπιστο. Να παράγει αξία για το χρήστη και να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο μοναδικό. Αν δημιουργήσετε τη φήμη ότι τα video σας είναι μοναδικά τότε ο αριθμός των θεάσεων θα ανέβει κατακόρυφα, καθώς οι χρήστες ψάχνουν πρωτότυπο και φρέσκο περιεχόμενο.

Μην παραλείψετε τα εφέ και τη μουσική στα video που φτιάχνετε για να τα κάνετε ακόμα πιο καθηλωτικά.

Τέλος, αν τα video έχουν σαν στόχο να προκαλέσουν κάποια αντίδραση στο χρήστη, θυμηθείτε να συμπεριλάβετε και το σχετικό call to action.

Μια καλή ιδέα είναι να έχετε δημιουργήσει μία δεξαμενή ιδεών για μερικά video για να δείτε και τι συνέργειες μπορούν να υπάρξουν.

Εννοείται ότι θα πρέπει να παρακολουθείτε το τι δουλεύει και τι όχι για να καθορίσετε τα μελλοντικά σας video.

Τι να κάνετε για την βελτιστοποίηση της αναζήτησης

  1. Όνομα αρχείου: η βασική σας λέξη-κλειδί πρέπει να εμφανίζεται στο όνομα του αρχείου. Για ευκολία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον ίδιο τον τίτλο του video.
  2. Τίτλος του video: άλλο ένα σημείο στο οποίο πρέπει να υπάρχει η βασική σας λέξη-κλειδί. Έχετε 100 χαρακτήρες στη διάθεσή σας για να φτιάξετε τον τέλειο τίτλο.
  3. Περιγραφή του video: έχετε 5000 χαρακτήρες για να μεγαλουργήσετε. Ξεκινήστε με την βασική λέξη-κλειδί στην πρώτη πρόταση και καθώς περιγράφετε χρησιμοποιήστε την τουλάχιστον μία φορά ακόμα. Να είστε αναλυτικοί και ξεκάθαροι. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και hashtags αλλά μην το παρακάνετε, μέχρι πέντε είναι αρκετά.
  4. Κεφάλαια του video: στα μεγάλα video το YouTube βάζει αυτομάτως κεφάλαια. Πράγμα που δίνει μία ευκαιρία στο SEO σας αφού μπορείτε να βάλετε επικεφαλίδες σε κάθε κεφάλαιο και να το ενισχύσετε.
  5. Υπότιτλοι: μην αφεθείτε στους αυτοματοποιημένους υποτίτλους που βγάζει το YouTube, ελέγξτε αυτά που βγαίνουν προς τα έξω ορίζοντας εσείς τι θα γράφουν. Οι υπότιτλοι βοηθούν τόσο στο SEO όσο και στο να γίνει ξεκάθαρο το σε τι αφορά το video σας. Για να περάσετε υπότιτλους στο video μεταφορτώστε ένα SRT αρχείο ή κάντε το χειροκίνητα ή συγχρονίστε ένα αρχείο. Αν τυχόν επιλέξετε την αυτόματη δημιουργία υποτίτλων κάντε τουλάχιστον έναν έλεγχο ότι όλα είναι σωστά.
  6. Ετικέτες: οι ετικέτες προσφέρουν ακόμα περισσότερη πληροφόρηση για το περί τίνος πρόκειται και μπορείτε να προσθέσετε όσες θέλετε. Παρόλα αυτά οι ετικέτες παίζουν όλο και μικρότερο ρόλο στην κατάταξη και στην ανιχνευσιμότητα του video.

  1. Κατηγορία: ο καθορισμός κατηγορίας, αντίθετα, είναι πολύ σημαντικός διότι βοηθάει το video να εμφανιστεί στο κατάλληλο ακροατήριο.
  2. Playlists: σας βοηθούν να οργανώσετε το περιεχόμενο του καναλιού σας σε θεματικές ενότητες και μάλιστα με τίτλους που ευνοούν το SEO.
  3. Λέξεις-κλειδιά για το κανάλι: καθώς τα video που θα ποστάρετε δεν θα έχουν όλα το ίδιο θέμα, μία σήμανση του καναλιού σας με λέξεις-κλειδιά που θα περιγράφουν το εύρος των θεματικών που καλύπτουν τα video είναι απαραίτητη.

Καταλήγοντας θα λέγαμε ότι δεν πρέπει να θεωρείτε το SEO ως μία πρακτική που αφορά μόνο το site της επιχείρησής σας. Αν έχετε  ήδη παρουσία στο YouTube ή ετοιμάζεστε να αποκτήσετε, τότε όλα τα παραπάνω θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.

 

Πηγή εικόνων: socialmediaexaminer.com, invideo.com, searchenginejournal.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΑς ξεκινήσουμε αποκρυπτογραφώντας το «ο» στο 4o. Το «ο» λοιπόν προκύπτει από το omni του omni-modal που σημαίνει με κάθε τρόπο.

23 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops