6 τρόποι για να διερευνήσετε το κοινό σας στο Instagram

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Δείτε πως θα διερευνήσετε και θα αναλύσετε το κοινό σας στο Instagram.

Η έρευνα αγοράς είναι πολύτιμη για να γνωρίσετε την πελατειακή σας βάση και να διασφαλίσετε ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας θα ευθυγραμμιστούν τόσο με τις απαιτήσεις των καταναλωτών όσο και με τις τάσεις του κλάδου. Αυτού του είδους η έρευνα αγοράς προηγείται του όποιου λανσαρίσματος ή της έναρξης της επιχείρησης. Ωστόσο είναι χρήσιμο να επικαιροποιείται από καιρό σε καιρό, ειδικά αν πρόκειται να υπάρξουν επιμέρους λανσαρίσματα.

Φανταζόσασταν ότι μπορείτε να κάνετε έρευνα αγοράς στο Instagram; Κι όμως μπορείτε! Μέσα από αυτό μπορείτε να αντλήσετε ενδιαφέρουσες πληροφορίες όπως:

  • Το αν το τρέχον ακροατήριό σας ταιριάζει με την πελατειακή σας βάση για επιμέρους προϊόντα/ υπηρεσίες/ προσφορές
  • Το μέγεθος του ακροατηρίου και τα δημογραφικά του κοινού-στόχος, ακόμα κι αν πρόκειται για δυνητικούς πελάτες τους οποίους δεν ακολουθείτε ακόμα
  • Το επίπεδο της αναγνωρισιμότητας που έχετε επιτύχει στο κοινό-στόχος σας
  • Τα συναισθήματα και τις προτιμήσεις των πελατών σας
  • Τις τάσεις στη συμπεριφορά καταναλωτή σε όλο τον κλάδο σας

Οι παραπάνω πληροφορίες θα σας δώσουν πολλά στοιχεία αλλά θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν ότι όλ’ αυτά τα στοιχεία προέρχονται από τους χρήστες του Instagram και όχι από όλη την πελατειακή σας βάση. Εκτός πια κι αν το μόνο marketing εργαλείο που χρησιμοποιείτε είναι το Instagram. Σε αντίθετη περίπτωση απλώς θα αξιοποιήσετε δεδομένα από διάφορες πηγές.

Για να αντλήσετε δεδομένα λειτουργήστε παθητικά (παρακολουθώντας τα insights) και ενεργητικά (κάνοντας ερωτήσεις) και δώστε χρόνο στην ανάλυση.

Πάμε να δούμε πως γίνεται;

Instagram Insights

Κάθε προϊόν (ή υπηρεσία) έχει το κοινό-στόχος του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτοί που ενδιαφέρονται για το προϊόν ή το ακολουθούν στο Instagram είναι αποκλειστικά αυτοί στους οποίους το προϊόν στοχεύει.

Αν οι ακόλουθοί σας είναι διαφορετικοί από το κοινό σας τότε μήπως πρέπει να επεκταθείτε και σε άλλα κοινά; Που ενδεχομένως να είναι και πιο προσοδοφόρα.

Πηγαίνετε λοιπόν στο Meta Business Suite Insights και πατήστε στην καρτέλα «Ακροατήριο». Στην καρτέλα «τρέχον ακροατήριο» θα δείτε τη δημογραφική ανάλυσή του, με στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο και η τοποθεσία.

Παίξτε με αυτά που βλέπετε, χρησιμοποιήστε τα φίλτρα για να πάρετε καλύτερες αναλύσεις και να δείτε τα ενδιαφέροντά τους

Αντίστοιχα στοιχεία μπορείτε να πάρετε και από την εφαρμογή του Instagram

Αξιολογήστε τα Content Analytics του Instagram

Τα δημογραφικά και τα ενδιαφέροντα μπορούν να σας πουν πολλά για το τρέχον και το δυνητικό ακροατήριο στο Instagram. Βλέποντας σε τι αντιδρούν και σε τι απαντούν μπορείτε να πάρετε περισσότερο «υποψιασμένα» στοιχεία.

Πηγαίνετε στην εφαρμογή του Instagram και βρείτε τα analytics περιεχομένου στην καρτέλα Accounts Engaged. Δείτε τι αντιδράσεις συγκεντρώνει ο κάθε τύπος περιεχομένου. Τι έχει περισσότερο, likes ή κοινοποιήσεις; Σε τι είδους ποστ, απλά, reels, stories; Έτσι παίρνετε μια καλή ιδέα του τι αρέσει στο κοινό σας.

Ελέγξτε τα μηνύματα και τα σχόλια

Πρόκειται για διαδικασία που απαιτεί χρόνο καθώς γίνεται χειροκίνητα αλλά δίνει πολύτιμες πληροφορίες και μάλιστα σε βάθος διότι μπορείτε να ανιχνεύσετε το συναίσθημα πίσω από κάθε σχόλιο ή μήνυμα.

Η όλη διαδικασία λαμβάνει χώρα στο Business Suite στο πεδίο των Μηνυμάτων.

Αναλύστε τα tags και τις αναφορές στη μάρκα

Στο Instagram δεν δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να κάνει κριτική σε προϊόντα ή μάρκες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σκόρπιες αναφορές σε αυτά από διάφορους χρήστες. Αφιερώστε χρόνο στο να βρείτε αυτές τις αναφορές (ή τα tags) και δείτε πως το κοινό σας βλέπει τη μάρκα σας.

Από την εφαρμογή του Instagram πηγαίνετε στο πεδίο Tagged και εκεί θα δείτε όλα τα ποστ στα οποία οι χρήστες έχουν ταγκάρει τη μάρκα. Όταν λέμε όλα εννοούμε και δικά σας ποστ και άλλων χρηστών ποστ.

Κάντε το ίδιο και για τις αναφορές (τα mentions με άλλα λόγια) στο πεδίο Mentions & Tags.

Δυστυχώς και αυτή τη δουλειά θα πρέπει να την κάνετε με το χέρι, καθώς δεν υπάρχει αυτοματοποιημένη διαδικασία.

Αναζητήστε συναφή hashtags

Οι χρήστες ξέρουν ότι όταν θέλουν αυτό που γράφουν να διαβαστεί τότε χρησιμοποιούν τα mentions (βάζοντας @μάρκα). Αν γράφουν κάτι πιο χαλαρά αλλά δεν θέλουν και να πάει χαμένο, χρησιμοποιούν hashtags. Χρησιμοποιώντας hashtags συναφή με την επιχείρηση, τη μάρκα ή τον κλάδο μπορείτε να δείτε πέρα από τα προφανή. Αν δε, χρησιμοποιήσετε και το explore μπορείτε να δείτε τι γίνεται στο πεδίο των ανταγωνιστών σας και ποια η θέση σας σε σχέση με αυτούς. Η αναζήτηση με βάση την ορολογία και τα hashtags του κλάδου, μπορείτε να ανιχνεύσετε και τις τάσεις που αναδύονται. Κάτι που μπορεί να σας φέρει μπροστά σε μία ευκαιρία που θα αποβεί εξαιρετικά επικερδής για την επιχείρησή σας.

Όσο περισσότερα στοιχεία μαζεύετε τόσο δυσκολότερη γίνεται η διαχείρισή τους. Οπότε αν οι ενέργειες marketing που κάνετε είναι αποκλειστικά στο Instagram καλό θα ήταν να επενδύσετε ένα λογισμικό επεξεργασίας δεδομένων.

Ρωτήστε τους followers σας

Πέρα από την ανάλυση δεδομένων, το Instagram σας δίνει τη δυνατότητα να «τρέξετε» μίνι έρευνες. Δημιουργώντας διαδραστικά stories και reelsμπορείτε να πάρετε την άποψη των follower σας και ταυτόχρονα να αυξήσετε το engagement.

Προσοχή: τα αποτελέσματα αυτά εξαφανίζονται μετά από 48 ώρες, οπότε βεβαιωθείτε ότι θα συγκεντρώσετε τις απαντήσεις εγκαίρως.

Μπορείτε επίσης να ρωτήσετε μέσα από ένα ποστ, βάζοντας την ερώτηση στην εικόνα (για να είναι σίγουρο ότι θα την δουν). Οι χρήστες θα απαντήσουν αφήνοντας ένα σχόλιο.

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι μέσα από το bio μπορείτε να οδηγήσετε τους χρήστες σε όποιο link θέλετε. Έτσι μπορείτε να φτιάξετε μία ολοκληρωμένη έρευνα και να ποστάρετε το link στο bio για να την απαντήσουν.

Τα social media εκτός από πολλές δυνατότητες προβολής των προϊόντων σας, σάς δίνουν και τη δυνατότητα να αντλήσετε χρήσιμες πληροφορίες για το κοινό σας. Μην καθυστερείτε!

Πηγή εικόνων: socialmediaexaminer.com, pixabay

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops