Μπορεί το Google Keyword planner να χρησιμοποιηθεί για keyword research στο SEO;

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Παρά το γεγονός πως το digital marketing εξελίσσεται διαρκώς, ένα ερώτημα παραμένει ίδιο: “Πώς μπορούμε να επιλέξουμε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά για την SEO στρατηγική μας;” Ποιο είναι το καλύτερο εργαλείο; To Google Keyword planner ή κάποιο άλλο; Πώς μπορεί να μας βοηθήσει το Google Ads στην εύρεση λέξεων-κλειδιών; Ας δούμε την απάντηση στα ερωτήματα αυτά παρακάτω.

Χρησιμοποιώντας το Google Ads για εύρεση λέξεων-κλειδιών

Ίσως η πιο καινοτόμα πρόταση για την εύρεση λέξεων-κλειδιών (keywords) και την αξιοποίηση τους σε μια SEO στρατηγική προέρχεται από τον ειδικό στον τομέα του Google Ads, Perry Marshall. Ο ίδιος προτείνει να ξεκινήσουμε πρώτα με το Google Ads, και στη συνέχεια να ασχοληθούμε με το SEO. Για ποιο λόγο το προτείνει αυτό; Επειδή έχουμε τη δυνατότητα να προσδιορίσουμε ποιες λέξεις-κλειδιά είναι πιο επικερδείς και ποιες προσφέρουν τη μεγαλύτερη απόδοση.

Η στρατηγική αυτή είναι σημαντική, κυρίως για τις πιο μεγάλες αγορές, όπου ο ανταγωνισμός και το κόστος ανά κλικ βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.

Η σημασία του intent (πρόθεσης καταναλωτών)

Είναι σημαντικό κατά την επιλογή των λέξεων-κλειδιών να μην περιοριστούμε μόνο στον όγκο πληροφοριών που μας παρέχει το Google Keyword planner. Εξίσου σημαντικό είναι και το intent, η εμπορική πρόθεση των καταναλωτών. Δηλαδή, για ποιους λόγους πραγματοποιούν μια αναζήτηση οι χρήστες;  Για ενημερωτικούς σκοπούς, ή γιατί θέλουν να αγοράσουν ένα προϊόν; Πόσο πιθανό είναι μια λέξη-κλειδί να οδηγήσει σε πωλήσεις και όχι απλώς σε επισκεψιμότητα;

Πειραματισμός με Google Ads

Όταν υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες σε έναν κλάδο, και δεν μπορούμε να αποφασίσουμε ποια είναι η κατάλληλη πηγή πειραματισμού, τότε το Google Ads μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό εργαλείο δοκιμής. Το μόνο που χρειάζεται είναι να δημιουργηθούν διαφημιστικές καμπάνιες και ομάδες διαφημίσεων για κάθε διαφορετικό τύπο-ομάδα λέξεων-κλειδιών, να “τρέξουν” για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να συγκεντρωθούν αξιόπιστα δεδομένα. Στη συνέχεια, θα πρέπει να μελετηθούν τα δεδομένα αυτά,  τα οποία έχουν προκύψει μέσα από την αναφορά αναζητήσεων, γνωστή και ως Search Terms Report, για να δούμε ποιες λέξεις-κλειδιά ήταν οι πιο αποδοτικές και κερδοφόρες.

Πώς χρησιμοποιούμε το Google Ads ως εργαλείο testing?

Για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε το Google Ads ως εργαλείο testing, θα πρέπει για αρχή να δημιουργήσουμε μια διαφημιστική καμπάνια και ομάδες διαφημίσεων για το κάθε group λέξεων-κλειδιών. Τρέχουμε την καμπάνια μέχρι να αποκτήσουμε ένα στατιστικό δείγμα και έπειτα βλέπουμε μέσα από το Search Terms Report ποιές λέξεις κλειδιά ήταν κερδοφόρες με τον εξής τύπο:

Περιθώριο κέρδους * Conversion Value – Conversion Cost > 0

(υπολογίζοντας στο Conversion Value το Lifetime Value του πελάτη)

Μόλις ολοκληρωθεί η συγκέντρωση των αποδοτικών λέξεων-κλειδιών, μπορούμε να ξεκινήσουμε τη διαδικασία του SEO.

keyword planner seo

Σε ποιες περιπτώσεις επαρκεί η χρήση του Google Keyword planner;

Αν και η παραπάνω αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μέθοδο πειραματισμού, δεν είναι πάντοτε η πλήρως αποδοτική. Πιο αναλυτικά, στη χώρα μας, εξαιτίας του μεγέθους αγοράς δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι αναζήτησης με ικανοποιητικό μηνιαίο όγκο. Δηλαδή, πόσοι είναι οι διαφορετικοί τρόποι για να αναζητήσει κανείς “κρεβατάκια μωρού”; 

Σε περίπτωση που πραγματοποιήσετε αναζήτηση στο Google Keyword planner, θα παρατηρήσετε ότι όλοι αυτοί οι εναλλακτικοί τρόποι αναζήτησης έχουν πολύ μικρή συχνότητα χρήσης. Για παράδειγμα, ένας εναλλακτικός τρόπος αναζήτησης αντί για τα “κρεβατάκια μωρού” μπορεί να χρησιμοποιείται 10 φορές το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι και 1η θέση να βγει το site στη Google, μπορεί να έχει 1-2 clicks το πολύ το μήνα. 

Σε μια τέτοια περίπτωση αρκεί να στηριχτούμε στο εργαλείο Google Keyword planner, γιατί ο όγκος αναζητήσεων είναι μικρός για τη βασική λέξη-κλειδί, και οι εναλλακτικές λέξεις-κλειδιά έχουν τόσο λίγες αναζητήσεις που είναι πολύ μικρή πιθανότητα να κάνουμε απόσβεση. Δε χρειάζεται να μπούμε στην ταλαιπωρία να φτιάξουμε μια διαφημιστική καμπάνια για να τεστάρουμε λέξεις κλειδιά με πολύ λίγες αναζητήσεις.

Συνδυάζοντας SEO και Google Ads

Στην περίπτωση που ήδη τρέχουμε διαφήμιση Google Ads είμαστε ιδιαίτερα τυχεροί, διότι έχουμε ήδη στατιστικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα το ROI (Return of Investment) τα οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε για να αποφασίσουμε για τις λέξεις-κλειδιά που θα επικεντρωθούμε στη SEO στρατηγική μας. Επιπλέον, μπορούμε να πειραματιστούμε με διάφορα “λεκτικά”, δηλαδή διαφορετικές “διαφημιστικές ατάκες”, ώστε να δούμε ποια αποδίδουν περισσότερο, και να τα χρησιμοποιήσουμε στον τίτλο του site μας. Με τον τρόπο αυτό, ο ίδιος επιτυχημένος τίτλος θα εμφανίζεται και στα οργανικά αποτελέσματα.

Διαβάστε ακόμη: Μάθετε πώς μια καμπάνια PPC μπορεί να βοηθήσει το SEO σας.

Εργαλεία SEO για εύρεση λέξεων κλειδιών

SEO Έρευνα για λέξεις-κλειδιά το 2023

Φυσικά, εκτός από το Keyword planner υπάρχουν και άλλα χρήσιμα εργαλεία για την εύρεση λέξεων-κλειδιών. Ανάμεσα σε αυτά ανήκουν:

  • Ahrefs: Το Ahrefs αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίο μας δίνει αναλυτικές πληροφορίες για την αξία των λέξεων-κλειδιών, και το επίπεδο ανταγωνισμού.
  • SEMrush: Το εξίσου δημοφιλές SEMrush προσφέρει αναλυτικές πληροφορίες για τις λέξεις-κλειδιά, το επίπεδο ανταγωνισμού, καθώς και την απόδοση τους.
  • Mangools: Αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για την εύρεση λέξεων-κλειδιών και την ανάλυση του ανταγωνισμού. Επιπλέον, επιτρέπει την αναλυτική παρακολούθηση των λέξεων-κλειδιών που έχουμε στοχεύσει στη σελίδα μας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Παρατηρούμε λοιπόν πως το SEO και οι λέξεις κλειδιά αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία για μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική. Ωστόσο, απαιτείται σωστός σχεδιασμός, εμπειρία και αποτελεσματική υλοποίηση για την μέγιστη επιτυχία. Συνδυάζοντας τις στρατηγικές SEO και Google Ads, μπορείτε να αποκτήσετε μια ισχυρή παρουσία στον διαδικτυακό κόσμο!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΔείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του

1 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops