Μυστικά για μια καλή επικεφαλίδα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Η επικεφαλίδα είναι το σημαντικότερο κομμάτι ενός κειμένου. Η δημιουργία μιας καλής επικεφαλίδας είναι κατά ένα κομμάτι τέχνη και κατά ένα άλλο κομμάτι επιστήμη. Όσον αφορά το κομμάτι της επιστήμης υπάρχουν κάποιες φόρμουλες για μια επιτυχημένη επικεφαλίδα.

Τα 4 Βασικά Χαρακτηριστικά

Σύμφωνα με πολλούς επιτυχημένους μαρκετίστες μια καλή επικεφαλίδα μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 500%!

Ένας αποτελεσματικός τίτλος κεντρίζει την προσοχή του αναγνώστη και τον ωθεί να μάθει περισσότερα. Ποια είναι τα 4 βασικά χαρακτηριστικά μιας καλής επικεφαλίδας;

  1. Υπόσχεση/ανταμοιβή
  2. Περιέργεια
  3. Ευκολία/ταχύτητα
  4. Σαφήνεια

Υπόσχεση-Ανταμοιβή

Λέγοντας υπόσχεση εννοούμε ότι η επικεφαλίδα μπορεί να υπόσχεται κάτι πολύ σημαντικό στον αναγνώστη αν διαβάσει το κείμενο. Για παράδειγμα “10 τρόποι για να αυξήσετε την κερδοφορία της ιστοσελίδας σας κατά 80%”

Όσο πιο σημαντική η ανταμοιβή τόσο πιο πολύ παρακινείται ο αναγνώστης να διαβάσει το κείμενο.

Περιέργεια

Η περιέργεια είναι ένα απίστευτα ισχυρό κίνητρο που μπορεί πραγματικά να ρουφήξει τον αναγνώστη μέσα στο κείμενο. Είναι πάρα πολύ δύσκολο κάποιος να αντιμετωπίσει μια επικεφαλίδα που δημιουργεί ισχυρή περιέργεια. Για παράδειγμα “Μήπως κάνετε ένα από αυτά τα 3 λάθη όταν σχεδιάζετε μια ιστοσελίδα;”

Ευκολία-Ταχύτητα

Σε κανένα δεν αρέσει να κουράζεται καινα χάνει χρόνο. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο ένα υποψήφιο πελάτη. Φαντάζεστε μια επικεφαλίδα που να λέει “Μάθετε τα 15 βήματα για την οργάνωση ενός επιτυχημένου πάρτυ”. Κατ’ αρχάς η λέξη “μάθετε” εμπεριέχει το στοιχέιο της κούρασης! Εκεί που η επικαφαλίδα χάνει κάθε αξία είναι στο 15! Ποιός θέλει να μάθει 15 βήματα; 5 και πολλά είναι!!!

Η επικεφαλίδα θα πρέπει να μιλάει για κάτι που είναι γρήγορο και απλό (και δεν απαιτεί κόπο αλλά τρόπο!).

 

Σαφήνεια

Χρησιμοποιείστε νούμερα και στατιστικά!

Για παράδειγμα 2 τρόποι για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα σας 15% σε 3 μέρες.

Είναι πιο πιστευτό από μια γενική πρόταση του στυλ πώς να αυξήσετε την επισκεψιμότητα. Επίσης προκαλεί την περιέργεια: «ποιοί είναι αυτοί οι 2 τρόποι».

Συν τοις άλλοις 2 τρόποι φαίνονται εύκολοι και γρήγοροι (σε σχέση με 10 τρόπους). Είδατε πως η χρήση αριθμών συνδέει και όλα τα προηγούμενα; Ας δούμε τώρα τι θεωρείται σημαντικό για ένα άνθρωπο.

Ανθρώπινες ανάγκες

Πρίν γράφετε τον τίτλο σας, πρέπει πρώτα να μάθετε λίγο για τα βασικά ανθρώπινα κίνητρα συμπεριφοράς. Σύμφωνα με τον ψυχολόγο Abraham Maslow, η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι πάντα το αποτέλεσμα μιας ή περισσότερες από πέντε πρώτες ανάγκες.

Απαρίθμησε αυτές τις ανάγκες σε μια ακολουθία στην οποία αναφέρεται ως “η ιεραρχία ανθρώπινων αναγκών”.

Στο κατώτερο επίπεδο είναι οι βασικές ανάγκες και μόλις εκπληρωθούν αυτές ο άνθρωπος αποκτά υψηλότερου επιπέδου ανάγκες. Ας δούμε όμως αυτές τις πέντε κατηγορίες:

  1. Φυσιολογικές – οι βασικές ανθρώπινες ανάγκες περιλαμβάνουν την πείνα, τη δίψα, τη στέγη, τον ιματισμό και την αναπαραγωγή.
  2. Ασφάλεια (ασφάλεια) – ανθρώπινη ανάγκη για τη φυσική, συναισθηματική και οικονομική ασφάλεια. Κοινωνικές – ανθρώπινη ανάγκη για την αγάπη, τη συντροφικότητα και την αποδοχή.
  3. (Αυτο)Εκτίμηση – ανθρώπινη ανάγκη για την επιτυχία, την αναγνώριση, την προσοχή και το σεβασμό.
  4. Αυτόπραγμάτωση – ανθρώπινη ανάγκη να επιτευχθεί το μέγιστο των δυνατοτήτων.

Όταν γνωρίζετε τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες, μπορείτε να ενσωματώσετε αυτές τις ανάγκες στο γράψιμό σας. Πρέπει να μάθετε ποιές είναι οι ανάγκες των αναγνωστών σας (υποψήφιων πελατών) και να απευθύνεστε μέσα από τις επιεφαλίδες σας σε αυτές τις ανάγκες. Ποιός ο λόγος να προσπαθούμε να πουλήσουμε ένα κότερο σε κάποιον που μετά βίας τα βγάζει πέρα, ή μια Harley σε κάποιον που γουστάρει τις γρήγορες μηχανές τύπου Hayabusa;

Συμβουλές για επικεφαλίδες στο Διαδίκτυο

Οι χρήστες στο διαδίκτυο έχουν πολλή λιγότερη υπομονή από ένα αναγνώστη εφημερίδας. Η ευκολία με την οποία μπορεί κάποιος να παέι από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε ένα άλλο είναι απίστευτη! Ένα άλλο χαρακτηριστικό των χρηστών Διαδικτύου, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, είναι ότι οι περισσότεροι ψάχνουν για πληροφορίες και όχι για να αγοράσουν.

Τι σημαίνει αυτό;

Για αρχή σημαίνει ότι η επικεφαλίδα μας πρέπει να είναι απίστευτα καλή, ευανάγνωστη και να τραβάει την προσοχή σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Αποφύγετε το βερμπαλισμό, την πολύπλοκη γλώσσα, τις ορολογίες και τη φλυαρία!

Οι χρήστες του Ίντερνετ έχουν μια ισχυρή επιθυμία να μάθουν.

Πώς να: Ένας τίτλος αρχίζοντας με ‘Πως να’ αμέσως αρπάζει την προσοχή πιθανών πελατών.

Ερώτηση: Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε επικεφαλίδα με τη μορφή ερώτησης. “Είστε απογοητευμένοι και κουρασμένοι να δουλεύετε για κάποιον άλλο;”. Οι τίτλοι που γράφονται υπό μορφή ερώτησης είναι πολύ αποτελεσματικοί, όταν απευθύνονται στα συναισθήματα πιθαών πελατών σας.

Εντολή: “Διπλασιάστε το εισόδημά σας μέσα στους επόμενους 12 μήνες — Εγγυημένα!”. Ένας τίτλος εντολής στρέφει την προσοχή στο σημαντικότερο όφελος του προϊόντος σας.

Ειδήσεις: “Νέα επιστημονική ανακάλυψη υπόσχεται γρήγορο αδυνάτισμα σε ένα μήνα χωρίς εξαντλητικές δίαιτες” Οι τίτλοι ειδήσεων είναι πολύ αποτελεσματικοί ιδιαίτερα αν υπάρχει επιστημονική απόδειξη ή υποστήριξη από άλλα μέσα επικοινωνίας. Γράφονται υπό μορφή ανακοίνωσης ή εισαγωγής και δημιουργούν την περιέργεια.

Κριτικές πελατών ” Οι πωλήσεις μας έχουν αυξηθεί κατά 40% το τελευταίο χρόνο χάρη στη χρήση του ΧΨ! ” Οι τίτλοι που γράφονται την εμπιστοσύνη υπό μορφή πιστοποιητικού είναι πολύ αποτελεσματικοί ιδιαίτερα αν αυτός που γράφει την κριτική είναι γνωστός και έγκριτος (πχ μεγάλη εταιρία).

Power Words

  • Υπάρχουν κάποιες λέξεις που κουβαλούν μια ισχυρή δύναμη και βοηθούν στο να γίνει το κείμενο πιο πειστκό.
  • Σημαντική ανακάλυψη
  • Ανακαλύψτε
  • Ανακάλυψη
  • Εύκολος
  • Ελεύθερος
  • Εγγυημένος
  • Κρυμμένος
  • Απίστευτος
  • Αγάπη
  • Γίνετε εξπέρ
  • Χρήματα
  • Νέος
  • Ισχυρός
  • Κέρδη
  • Αποδειγμένος
  • Αποτελέσματα
  • Επιστημονικός
  • Μυστικό
  • Συγκλονισμένος
  • Να συγκλονίσει
  • Τελευταίος
  • Εσύ-Εσείς-Σας

 

Χρήσιμες Συμβουλές

Αν θέλετε να γίνετε πραγματικά καλοί στο να γράφετε επικεφαλίδες αρχίστε από σήμερα να μαζεύετε αρχείο με καλές επιφαλίδες. Μπορείτε να βρείτε εύκολα επικεφαλίδες παλιών copywriters όπως του Gary Halbert, C. Hopkins, R. Collier και άλλων.

Όσο περισσότερο εξασκείτε το γράψιμο επικεφαλίδων τόσο καλύτεροι θα γίνεστε!

Αν θέλετε μπορούμε να αναλάβουμε να δημιουργήσουμε το διαφημιστικό σας κείμενο ή την επικεφαλίδα σας… Απλά καλέστε στο 211-7153031 ή  στείλτε μας ένα email.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops