Οι αλλαγές στο Facebook που θα επηρεάσουν τους marketer

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Όλοι ξέρουμε ότι στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης οι αλλαγές είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Υπάρχουν ωστόσο αλλαγές που επηρεάζουν τη δουλειά των marketer και αλλαγές που την αφήνουν ανεπηρέαστη.

Οι πρόσφατες αλλαγές στο Facebook (και στο Instagram) φαίνεται να φέρνουν δουλειά στον κλάδο μας. Για να τις δούμε αναλυτικότερα.

1: Στατιστικά χρήσης από το 2ο τρίμηνο

Τα αποτελέσματα των κερδών του 2ου τριμήνου δείχνουν συνεχή ανάπτυξη τόσο σε χρήστες όσο και σε εμφανίσεις διαφημίσεων παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν μειωθεί. Συγκεκριμένα τον Ιούνιο 2023, το Facebook είχε 2,06 δις καθημερινούς, ενεργούς χρήστες που μεταφράζεται σε αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Επίσης, έφτασε τα 3,03 δις ενεργούς μηνιαίους χρήστες μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου, δηλαδή αύξηση 3% από χρόνο σε χρόνο. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι εμφανίσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν κατά 34% σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα του 2022, η μέση τιμή διαφήμισης έπεσε κατά 16%.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσοι σπεύδουν να προαναγγείλουν το τέλος του Facebook πέφτουν πολύ έξω αφού η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται. Άρα οι marketer θα συνεχίσουν να αντλούν οφέλη για τους πελάτες τους από την πλατφόρμα.

2: Ομάδες στο Facebook

Οι διαχειριστές ομάδων έλαβαν ειδοποίηση (πριν από λίγες μέρες, δηλαδή εντός του Αυγούστου, και με μικρή προθεσμία) ότι αν δεν δραστηριοποιηθούν πιο ενεργά στις ομάδες που διαχειρίζονται, η πλατφόρμα θα δώσει ρόλο διαχειριστή σε άλλο μέλος της ομάδας.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Meta δίνει βαρύτητα στη χρήση και λειτουργία των ομάδων και θεωρεί τα «κοιμισμένα» γκρουπ χαμένους πόρους.

Αν είστε διαχειριστής κάποιας ομάδας, ορίστε τουλάχιστον έναν ακόμα διαχειριστή ώστε να αναλάβει αν χρειαστεί. Επίσης, αρχειοθετήστε τυχόν ανενεργές ομάδες και ταυτόχρονα ξεκινήστε να ασχολείστε περισσότερο με την ή τις ομάδες σας ώστε να φανεί κάποια κίνηση.

Πηγή εικόνας: hackerearth.com

3: O αλγόριθμος του Facebook και του Instagram

Η Meta (και οι υπόλοιπες ψηφιακές πλατφόρμες) χρειάζεται να ευθυγραμμιστεί με το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έτσι προσαρμόζει τον αλγόριθμο ώστε οι χρήστες στην Ευρώπη να μπορούν να απενεργοποιούν τα προσαρμοσμένα feed και αποτελέσματα αναζήτησης βάσει των προσωπικών τους ενδιαφερόντων και του ιστορικού δραστηριοτήτων τους. Προς πληροφόρηση όσων ήταν σε διακοπές στις 25 Αυγούστου 2023, αυτή είναι η ημερομηνία που ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή.

Ο στόχος της ΕΕ είναι να δώσει περισσότερο έλεγχο των δεδομένων και του περιεχομένου που βλέπουν στους χρήστες για να αποφευχθεί η χειραγώγησή τους και η σκόπιμη έκθεσή τους σε περιεχόμενο. Χωρίς τα προσωπικά δεδομένα, οι μηχανές που εμφανίζουν τα προτεινόμενα βασίζονται αμιγώς στη δημοφιλία του περιεχομένου.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία του πως πάει όλο αυτό αλλά εικάζεται ότι οι χρήστες θα βλέπουν πιο γενικό και λιγότερο εξειδικευμένο περιεχόμενο.

Αυτό που διαγράφεται για το μέλλον είναι ότι η αλλαγή που προώθησε η ΕΕ, θα προχωρήσει και στον υπόλοιπο κόσμο.

4: Διαφημίσεις Facebook

Πρόσφατα, δηλαδή τον Αύγουστο 2023, η Meta λάνσαρε μια λειτουργία αναζήτησης για καμπάνιες με επώνυμο περιεχόμενο στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων της. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να βρουν τους δημιουργούς με τους οποίους συνεργάζονται οι ανταγωνιστές τους στα χορηγούμενα ποστ που εμφανίζονται  στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα ποστ και οι ενέργειες των ανταγωνιστών μπορεί να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης ή αναθεώρησης της στρατηγικής, καθώς και προϋπολογισμού.

Και ενώ οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο ενημερωμένοι και «μυρίζονται» τις κραυγαλέες διαφημίσεις, το influencer marketing δίνει τη δυνατότητα για πιο φυσική παρουσίαση του προϊόντος και για endorsements. Η βιβλιοθήκη διαφημίσεων προσφέρει διαφάνεια και ευκαιρία για την βελτίωση των διαφημίσεων αφού ο ένας ανταγωνιστής θα προσπαθεί να ξεπεράσει τον άλλον τουλάχιστον στο Facebook και στο Instagram.

Προς το παρόν αυτές είναι οι αλλαγές που μας επηρεάζουν αλλά είναι βέβαιο ότι στην σεζόν που ξεκινάει δεν θα πλήξουμε.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: wordstream.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops