8 τακτικές για να βελτιώσετε άμεσα το engagement στο Instagram

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως στα social media, το Instagram, που βασίζεται στο να μοιράζεσαι φωτογραφίες με τους φίλους σου, έχει γρήγορα αναδειχθεί σε must για τις επιχειρήσεις.

Η εφαρμογή έχει περισσότερες από 70 εκατομμύρια αναρτήσεις φωτογραφιών την ημέρα και σύμφωνα με ανάλυση του Forrester για το 2015 παραμένει ο Βασιλιάς στη διαδραστικότητα ανά χρήστη με ποσοστό 2,2% όταν το Facebook έχει 0,22%. Με περισσότερους από 300 εκατ. ενεργούς χρήστες στο Instagram δεν αποτελεί έκπληξη ότι το 40% των Fortune 100 επιχειρήσεων χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να αυξήσουν την απήχησή τους.

Ένας από τους βασικούς σας στόχους στο Instagram είναι το engagement, δηλαδή το ποσοστό των ατόμων που αντιδρούν, κοινοποιούν, κάνουν κλικ ή σχολιάζουν μία δημοσίευση.

Παρακάτω θα βρείτε 6 εύκολες μεθόδους που μπορείτε να ακολουθήσετε ώστε να δώσετε ώθηση στο engagement και να αυξήσετε τους followers σας.

1. Πάντα χρησιμοποιείτε ένα call to action

8 τακτικές για να βελτιώσετε άμεσα το engagement στο Instagram

Το call to action λέει στους χρήστες σας ακριβώς τι πρέπει (θέλετε) να κάνουν. Στο Instagram έχετε λίγες επιλογές ως προς το πού θα το τοποθετήσετε: είτε στη λεζάντα της φωτογραφίας είτε δημιουργώντας φωτογραφίες με κείμενο ενσωματωμένο. Δοκιμάστε να αναρτήσετε μια φωτογραφία των προϊόντων σας και ζητήστε από τους fans σας να κάνουν διπλό ταπ, δηλαδή like.

Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από τους followers να κάνουν tag κάποιο άλλο άτομο.

2. Προσεγγίστε περισσότερα άτομα με hashtags

Ο κόσμος αγαπάει τα hashtags. Τα hashtags αποτελούν επίσης έναν από τους καλύτερους τρόπους για να ξεχωρίσετε στο Instagram. Μπορείτε επίσης να τα χρησιμοποιήσετε έτσι ώστε να βρείτε άτομα που σχετίζονται με εσάς και δεν σας ακολουθούν ακόμα. Τα Hashtags βοηθούν τους χρήστες να βρουν ενδιαφέρον περιεχόμενο και εσείς μπορείτε να τους βοηθήσετε να το βρουν στη σελίδα σας. Απλώς σιγουρευτείτε ότι χρησιμοποιείτε hashtags που έχουν τοπικό ενδιαφέρον και σχετικό με το κοινό σας.

Σκοπός σας είναι να βρεθείτε στην οθόνη των σωστών ανθρώπων τη σωστή στιγμή και τα hashtags μπορούν να σας βοηθήσουν σημαντικά.

3. Πειραματιστείτε με τις λεζάντες

Το Instagram αποτελεί μια εφαρμογή που βασίζεται στη φωτογραφία αλλά μπορείτε να το εκμεταλλευθείτε και για κείμενο.

Τραβήξτε την προσοχή των χρηστών με μια όμορφη φωτογραφία και συνδυάστε την με ένα πιασάρικο κείμενο. Έχετε 2.000 χαρακτήρες για να πειραματιστείτε με το κείμενο επομένως κάντε κάθε χαρακτήρα να αξίζει.

Κάποιες φορές ενδέχεται να δουλεύουν καλύτερα οι πιο σύντομες λεζάντες ενώ άλλες όχι. Πειραματιστείτε για να καταλάβετε τι προτιμά κάθε φορά το κοινό σας.

4. Αναρτήστε τις σωστές φωτογραφίες

Το καλό περιεχόμενο είναι το νούμερο ένα για την επιτυχία σας σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα. Δεδομένου ότι το Instagram βασίζεται στις φωτογραφίες, είναι βασικό να έχετε φωτογραφίες  που αυξάνουν το engagement.

8 τακτικές για να βελτιώσετε άμεσα το engagement στο Instagram

Πελατο-κεντρικές φωτογραφίες: Μία πολύ έξυπνη ενέργεια που μπορείτε να κάνετε είναι να προωθήσετε το υλικό που προέρχεται από τους χρήστες. Οι αναρτήσεις σας θα πρέπει να δίνουν αξία στους χρήστες σας ενώ καλό θα είναι να τους ενθαρρύνετε να κάνουν κι εκείνοι αναρτήσεις με τα προϊόντα σας. Για παράδειγμα η εταιρεία Aritzia παρακινεί τους χρήστες τους να αναρτούν φωτογραφίες στις οποίες φορούν τα ρούχα τους με το hashtag #myaritzia.

8 τακτικές για να βελτιώσετε άμεσα το engagement στο Instagram

Φωτογραφίες προσωπικού: Αναρτώντας απλές και καθημερινές φωτογραφίες από το προσωπικό σας, δημιουργείτε μία λιγότερο απρόσωπη εικόνα προς τους πελάτες σας και τους κάνετε να αισθανθούν ότι είστε σαν εκείνου.  Άλλωστε οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν καλά τους υπαλλήλους τους είναι περισσότερο αγαπητές από τους πελάτες. Δεν θα πρέπει όμως να τους αντιμετωπίζετε σαν μοντέλα για τα προϊόντα σας. Κάντε διασκεδαστικές αναρτήσεις, που δείχνουν δέσιμο με το προσωπικό σας και δείξτε στους χρήστες σας μοναδικά στιγμιότυπα από τα «παρασκήνια».

Φωτογραφίες προϊόντων: Το Instagram είναι οπτικό μέσο κάτι που σημαίνει ότι οι φωτογραφίες που εστιάζουν στο χρώμα ξεχωρίζουν από τις άλλες. Κάτι τόσο από όσο η ανάρτηση μιας φωτογραφίας που δείχνει ένα προϊόν σε όλα τα διαθέσιμα χρώματα, μπορεί να είναι πολύ πιασάρικο στο Instagram.

5. Κάντε διαγωνισμούς φωτογραφίας

Οι διαγωνισμοί φωτογραφίας στο Instagram διοργανώνονται πολύ εύκολα και αυξάνουν εκπληκτικά το engagement. Το δώρο δεν χρειάζεται να είναι κάτι το ακριβό ενώ ο κόσμος μπορεί να συμμετάσχει με την απλή διαδικασία της ανάρτησης μιας φωτογραφίας με ένα συγκεκριμένο hashtag.

6. Μείνετε ενεργοί

Δεν μπορείτε να περιμένετε μόνο από τους fans σας να «επικοινωνήσουν» μαζί σας. Αν θέλετε να αυξήσετε το engangement πρέπει να το κυνηγήσετε κι εσείς. Συμμετέχετε στο Instagram, χρησιμοποιήστε hashtags για να μπείτε σε σχετικές συζητήσεις. Κάντε like ή απαντάτε σε σχόλια άλλων χρηστών. Πιθανότατα αφού θα λάβουν την ειδοποίηση από το like σας, θα κοιτάξουν το προφίλ σας και αν τους αρέσει το υλικό σας θα σας ακολουθήσουν.

Σε ορισμένες περιπτώσεις θα το δουν και οι followers των νέων φίλων σας και θα ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Είναι ένας καλός τρόπος για να αποκτήσετε φίλους οργανικά και να βελτιώσετε την απήχηση και το engagement.

7. Προωθήστε το Instagram στα άλλα δίκτυα

8 τακτικές για να βελτιώσετε άμεσα το engagement στο Instagram

Πιθανότατα βρίσκεστε και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα. Καλό θα είναι να ενημερώσετε τους φίλους σας εκεί για την παρουσία σας στο Instagram.

Μοιραστείτε τις αναρτήσεις σας στο Instagram και στα άλλα δίκτυα έτσι ώστε να βοηθήσετε κι άλλους να σας ανακαλύψουν.

Το Facebook και το Twitter ενδείκνυνται για προώθηση του Instagram και προσφέρουν τη δυνατότητα να αναρτάται απευθείας εκεί ό,τι αναρτάται στο Instagram. Μην αρκεστείτε όμως σε αυτό. Γίνετε δημιουργικοί σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα και ποστάρετε διαφορετικό περιεχόμενο.

8. Κάντε αναρτήσεις τις σωστές ώρες

Το Instagram χρησιμοποιείται από κινητές συσκευές και έτσι υπάρχει διαδραστικότητα σχεδόν κάθε ώρα της ημέρας. Υπάρχουν όμως κάποιες ώρες τις οποίες οι χρήστες προτιμούν, κάτι που μπορείτε να εκμεταλλευθείτε για να κάνετε πιο επιτυχημένες αναρτήσεις.

Σύμφωνα με το TrackMaven, το engagement στο Instagram είναι σταθερό κάθε μέρα της εβδομάδας με εξαίρεση τις Δευτέρες που υπάρχει ένα πικ.

Σε σχετικό infographic της QuickSprout αποκαλύπτονται ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις ώρες ποσταρίσματος ανά κοινωνικό δίκτυο. Σχετικά με το Instagram, οι καλύτερες ώρες είναι εκτός ωραρίου εργασίας. Συγκεκριμένα έρευνα έδειξε ότι εν ώρα εργασίας κατά μέσο όρο αλληλεπίδρασαν σε βίντεο που ανάρτησαν οι 500 εταιρείες του Fortune, 22,5 ανά 1.000 followers ενώ εκτός ωραρίου άγγιξαν τους 33,4 μ.ο.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει έτσι και για εσάς. Καλύτερο είναι να κάνετε δοκιμές και να μελετήσετε στατιστικά προκειμένου να βρείτε το δικό σας Instagram ωράριο.

Συντάκτρια: Μαρία Κρητικού
Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΔείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του

1 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops