Βρείτε και τελειοποιείστε τις MVP σας!

Που πάει το μυαλό σας όταν ακούτε ή διαβάζετε MVP; Στο Γιάννη Αντετοκούμπο και δικαίως.

Ωστόσο, στο σημερινό άρθρο δεν θα μιλήσουμε για μπάσκετ παρόλο που θα ασχοληθούμε με MVP. Τις most valuable pages! Δηλαδή τις σελίδες με τον μεγαλύτερο επιχειρηματικό αντίκτυπο.

Ποιες είναι αυτές οι σελίδες;

Κατ΄αρχάς να πούμε ότι οι most valuable pages διαφέρουν ανάλογα με το είδος του site.

Δηλαδή άλλες είναι σε ένα eshop και άλλες σε ένα μη-εμπορικό site.

Ας ξεκινήσουμε με το δεύτερο. Σε ένα τυπικό site οι πιθανές MVP είναι:  

  • Η αρχική σελίδα.
  • Η «επικοινωνία».
  • Η σελίδα «σχετικά με εμάς».
  • Η σελίδα ή οι σελίδες που αφορούν τον πυρήνα της δραστηριότητας της επιχείρησης, ή εναλλακτικά αυτές που παρουσιάζουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα.
  • Η σελίδα που δείχνει την τοποθεσία.
  • Σελίδες με προσφορές ή demo.

Όσον αφορά τα εμπορικά site, η εικόνα των MVP δεν αλλάζει σημαντικά ως προς τα παραπάνω, αλλά εμπλουτίζεται καθώς προστίθενται οι διάφορες προϊοντικές σελίδες που παράγουν κάποιου είδος μετατροπή, είτε είναι καθαρά προϊοντικές είτε σελίδες κατηγοριών. Η μετατροπή μπορεί να είναι συναλλαγή οπότε έχει άμεσο οικονομικό όφελος, είτε εγγραφή σε ένα newsletter, είτε τοποθέτηση στο καλάθι κ.ο.κ. Παράλληλα, στις MVP είναι πιθανό να περιλαμβάνονται σελίδες με πρακτικό και χρηστικό περιεχόμενο όπως: επίλυση προβλημάτων, αξιολογήσεις, σελίδες σύγκρισης.

Οι MVP σας πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τους επιχειρηματικούς σας στόχους και το πως αυτοί παρουσιάζονται στην ηλεκτρονική παρουσία της επιχείρησης (προφανώς). Αν ο στόχος σας είναι η προβολή του brand τότε μιλάμε για διαφορετικές σελίδες, αν είναι οι πωλήσεις τότε είναι άλλες. Κατά βάση όμως, όπως προαναφέρθηκε, οι MVP είναι σελίδες που κάτι παράγουν, είτε αυτό είναι τζίρος, είτε κίνηση προς το site (δυνητικός τζίρος).

Πως να εντοπίσετε τις MVP του site σας

Για να βρείτε ποιες είναι οι MVP του site σας αρκεί να αποφασίσετε σε ποια μεγέθη θα δώσετε έμφαση και κατόπιν να ρίξετε μία (ή περισσότερες) ματιά στα εργαλεία μετρήσεων και να σταθείτε σε αυτές με την μεγαλύτερη αξία.

Αν έχετε επιλέξει μετρήσεις που αφορούν την εμφάνιση (εμφανίσεις, όγκο αναζήτησης, click-through rate, μέση κατάταξη σελίδας ή λέξης-κλειδί) τότε η Google Search Console είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο.

Για δεδομένα που αφορούν κίνηση, ολοκλήρωση στόχων, αγορές, ποσοστό εγκατάλειψης, event στο site κ.λπ. τότε θα κατευθυνθείτε στα Google Analytics.

Ειδικότερα, η διαδρομή που θα ακολουθήσετε είναι: Google Analytics->Behavior-> Landing Pages

Εκεί θα εντοπίσετε τις σελίδες που έχουν τις περισσότερες εισόδους χρηστών.

Έχετε ωστόσο κατά νου ότι μπορεί βλέποντας τα αποτελέσματα των διαφόρων μετρήσεων να διαπιστώσετε ότι ίσως χρειάζεται να αλλάξετε προτεραιότητες. Κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό.

Πως θα βελτιστοποιήσετε τις MVP σας

Περιττό να πούμε ότι η όποια βελτιστοποίηση σχετίζεται με τους στόχους σας, τα προσδοκώμενα οφέλη, τον πρωταρχικό σκοπό της εν λόγω σελίδας, το κανάλι marketing και άλλες παραμέτρους.

Είναι σημαντικό να έχετε έναν συνεπή τρόπο που κρίνετε την απόδοση που έχουν τα διάφορα κανάλια marketing που χρησιμοποιείτε και να αναθεωρείτε με στόχους που είναι: μετρήσιμοι, επιτεύξιμοι, στοχευμένοι, προκαθορισμένοι και ρεαλιστικοί (S.M.A.R.T). Ξεκινήστε από τα βασικά και σιγά-σιγά εμβαθύνετε.

Παράδειγμα βελτιστοποίησης Home Page

Θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα βελτιστοποίησης την αρχική σελίδα το οποίο αφορά όλα τα είδη ιστοσελίδων, εμπορικά και μη.

Η αρχική σελίδα είναι η σελίδα «μπαλαντέρ» αφού επιτελεί πολλές από τις λειτουργίες που περιγράφηκαν παραπάνω, ωστόσο για να μπορέσει να λειτουργήσει η οποιαδήποτε βελτιστοποίηση θα πρέπει να της ανατεθεί ένας πρωταρχικός ρόλος.

Αυτά που συνήθως περιμένουμε από την αρχική σελίδα συνοψίζονται στα:

  • Αύξηση της αναγνωρισιμότητας αλλά η καθιέρωση ενός site.
  • Καθοδήγηση των χρηστών σε επιμέρους, προϊοντικές σελίδες.
  • Εμπειρία χρήστη/ χρηστικότητα.
  • Ένδειξη κύρους και αυθεντίας.
  • Προώθηση ή/και πώληση προϊόντων και υπηρεσιών με υψηλό ROI.

Κάθε ένα από τα παραπάνω παράγει και βασίζεται επάνω σε διαφορετικά δεδομένα. Συνήθως, η αρχική σελίδα, λόγω σημαντικότητας, έχει πολλά στοιχεία που απαιτούν συνεχή αναθεώρηση, έλεγχο και βελτίωση.

Ποια είναι τα στοιχεία/ ενέργειες που θα απαιτήσουν παρακολούθηση για να στηριχθεί το όποιο σενάριο βελτίωσης;

  • Διαφήμιση.
  • Τίτλοι και επικεφαλίδες της σελίδας.
  • Περιεχόμενο ορατό πριν από οποιοδήποτε σκρολάρισμα.
  • Κουμπιά Call To Action.
  • Ιεράρχηση περιεχομένου.
  • Φρεσκάδα και βάθος περιεχομένου.
  • Κριτικές, testimonials, σήματα που δείχνουν εγκυρότητα, μελέτες περιπτώσεων.
  • Αλληλεπίδραση σελίδας.
  • Πλοήγηση (κυρίως μενού, κατηγορίες, υποκατηγορίες).
  • Οπτικό περιεχόμενο.

Η παρακολούθηση των MVP θα πρέπει να γίνει μέρος της καθημερινής στρατηγικής, όπως και η παρακολούθηση του site γενικώς, διότι όπως έχουμε πει τα site είναι δυναμικοί οργανισμοί και χρειάζονται διαρκή φροντίδα.  Βέβαια δεν χρειάζεται να τα βλέπετε όλα με την ίδια βαρύτητα, ούτε και με την ίδια προτεραιότητα. Παράγοντες όπως η εποχικότητα, ο κλάδος δραστηριοποίησης, στόχοι επιχείρησης επηρεάζουν το πως βλέπουμε και βελτιώνουμε τις MVP.

Συμβουλή: φτιάξτε μία λίστα ελέγχων και κάντε πλάνο να την επισκέπτεστε κάθε μήνα για να βλέπετε την πορεία σε σχέση με το προσδοκώμενο και τι διορθωτικές ενέργειες χρειάζονται.

Με λίγα λόγια, οι MVP σας ως τέτοιες χρειάζονται περιποίηση. Είναι σαν να λέμε οι κότες με τα χρυσά αβγά!

Βάλτε στη ρουτίνα σας τη φροντίδα και δημιουργήστε μία αλυσίδα επιτυχίας: σελίδες που φέρνουν αποτέλεσμα βελτιώνονται ώστε να φέρνουν ακόμα μεγαλύτερο αποτέλεσμα.

Μην ξεχνάτε να έχετε ευθυγραμμισμένη στρατηγική μεταξύ στόχων επιχείρησης και σκοπού της σελίδας. Κι αν έχετε αμφιβολίες απευθυνθείτε σε ένα agency για περαιτέρω συμβουλές.

Πηγή εικόνωνpexels.com, insider, Google, GIM

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλήθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Τελευταία Άρθρα

Ας ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο με τις παραμέτρους που επηρεάζουν το marketing μίας μικρής επιχείρησης; Οι στόχοι, ο προϋπολογισμός, η ομάδα, ο κλάδος και
Πάντα έχουμε ένα μάτι στραμμένο στον ανταγωνισμό όσο μικρός ή μεγάλος κι αν είναι αυτός. Πάντα αναρωτιόμαστε αν κάνουν κάτι καλύτερα και τι είναι
scroll-up

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops