Email marketing – Τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Θα πρέπει λοιπόν να χρησιμοποιήσετε κάποια μέθοδο έτσι ώστε να μπορείτε να επικοινωνήσετε ξανά με τους επισκέπτες του δικτυακού σας τόπου. Ο λόγος είναι ότι περισσότεροι από τους μισούς νέους επισκέπτες του δικτυακού σας τόπου δεν πρόκειται να ξαναεπιστρέψουν, για πολύ καιρό, αν δεν επικοινωνήσετε μαζί τους. Έτσι χάνετε το μεγαλύτερο ποσοστό των μελλοντικών σας πελατών! Ας δούμε λοιπόν τη πιο βασική και ταυτόχρονα κερδοφόρο μέθοδο επικοινωνίας.

Email Marketing

Με το email marketing μπορείτε πολύ εύκολα να δημιουργήσετε και να αξιοποιήσετε μια λίστα πιθανών πελατών (leads/prospects). Επίσης μπορείτε να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο την λίστα των ήδη πελατών σας.

Δεν υπάρχει πιο εύκολη και πιο διαδεδομένη μέθοδος επικοινωνίας από το email. Σίγουρα υπάρχουν τεχνολογίας instant messaging, sms, και άλλες πολλές αλλά δεν υπάρχει κανένας τρόπος ώστε με το πάτημα ενός κουμπιού να μπορείτε να στείλετε άμεσα ένα μήνυμα σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους δωρεάν. Σχεδόν όλοι οι χρήστες στο διαδίκτυο έχουν διεύθυνση email. Οπότε το πρώτο βήμα για το email marketing είναι να ζητήσετε από τον επισκέπτη του site σας να σας δώσει το email του. Όμως υπάρχουν…

Εμπόδια

Μέχρι και πριν από κάμποσα χρόνια αν ζητούσατε από τους επισκέπτες σας να σας δώσουν το email τους για να λάβουν πληροφοριακό υλικό και προσφορές, οι πιο πολλοί δεν θα είχαν καμία αντίρρηση. Πολλοί ήταν χαρούμενοι που κάποιος τους σκέφτονταν και τους έστελναν email! Τα πράγματα τώρα είναι εντελώς διαφορετικά…

Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε πριν από μερικά χρόνια και τώρα έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις είναι το λεγόμενο SPAM. Πολλοί επιτήδειοι συλλέγουν διευθύνσεις email, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα προγράμματα, και μετά αξιοποιούν τις λίστες αυτές για να στέλνουν email με ανούσιες διαφημίσεις για viagra, περίεργα φάρμακα, και άλλα πολλά… Όλη αυτή η ποσότητα άχρηστης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ονομάζεται SPAM, και αποτελεί από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους στο Internet.

Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα phishing emails. Υπάρχουν απατεώνες που στέλνουν email υποκρινόμενοι ότι είναι αντιπρόσωποι μεγάλων εταιριών, τραπεζών, δικηγορικών γραφείων, λόττο… και ζητάνε προσωπικά στοιχεία με αντάλλαγμα εκατομμύρια δολάρια!!! Σαν να μην έφταναν τα spam και τα phishing emails υπάρχει και ο φόβος για τα προσωπικά δεδομένα και το GDPR. Μην ξεχνάμε βέβαια και το πρόβλημα με τους ιούς! Όλα αυτά τα προβλήματα έχουν κάνει τους χρήστες στο Διαδίκτυο πολύ επιφυλακτικούς…

Ελάχιστοι είναι αυτοί που πείθονται να δώσουν τη ηλεκτρονική τους διεύθυνση σε ένα website. Ακόμα και αν έχετε πιστοποίηση ότι προστατεύετε τα προσωπικά δεδομένα (TRUSTe), ακόμα και αν δεν μοιράζεστε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις με τρίτους, και το email σας ελέγχεται για ιούς, ακόμα και τότε ελάχιστοι θα πεισθούν να δώσουν το email τους. Βλέπετε είναι τόσο πολλά τα μηνύματα email που λαμβάνει ο μέσος χρήστης καθημερινά που λίγοι είναι αυτοί που θέλουν μια ακόμα διαφήμιση στο email τους.

Πως ξεπερνιούνται τα εμπόδια

Όπως έμμεσα ανέφερα παραπάνω το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε μια σελίδα στο δικτυακό σας τόπο που να εξηγείτε τι κάνετε με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις email που συλλέγετε. Θα πρέπει να τονίσετε ξεκάθαρα ότι οι διευθύνσεις που συλλέγετε δεν πρόκειται να πουληθούν ή να μοιρασθούν με τρίτους. Αν έχετε μεγάλη εταιρία και ο δικτυακός σας τόπος έχει μεγάλη επισκεψιμότητα μπορείτε να αγοράσετε μια πιστοποίηση ότι προστατεύετε τα προσωπικά δεδομένα από μια εταιρία όπως η TRUSTe. Στη σελίδα αυτή καλό είναι να δηλώσετε ξεκάθαρα το περιεχόμενο των μηνυμάτων που στέλνετε και τη συχνότητα με την οποία στέλνετε email.

Το δεύτερο βήμα είναι κάτω από τη φόρμα όπου ζητάτε να συμπληρώσει ο επισκέπτης τα στοιχεία του, να βάλετε ένα link στη σελίδα που εξηγεί πως προστατεύετε τα προσωπικά δεδομένα. Κάτι ακόμα καλύτερο είναι να επαναλάβετε περιεκτικά σε μια πρόταση ότι τα προσωπικά δεδομένα δεν μοιράζονται και δεν πωλούνται και να βάλετε και το link στη σελίδα που εξηγεί αναλυτικά την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Το τρίτο βήμα είναι να βάλετε την φόρμα όπου ο χρήστης συμπληρώνει την ηλεκτρονική του διεύθυνση στο δικτυακό σας τόπο. Ένας τρόπος είναι να μπει αυτή η φόρμα σε ξεχωριστή σελίδα στην οποία να κάνετε link από άλλες σελίδες του δικτυακού σας τόπου. Ένας άλλος τρόπος είναι να βάλετε αυτή τη φόρμα σε σημεία κλεΙδιά του δικτυακού σας τόπου όπως την κεντρική σελίδα ή το blog. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε popups.

Το τέταρτο βήμα είναι να χρησιμοποιήσετε την μέθοδο του double optin. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει να επιβεβαιώνεται το email που δηλώνει ο επισκέπτης. Δεν φτάνει να δηλώσει μια φορά το email του (single optin). Πρέπει να επιβεβαιώσει ότι πράγματι του ανήκει το email που δήλωσε και επιθυμεί να γραφτεί στη λίστα σας. Αφού δηλώσει λοιπόν το email του και πατήσει το κουμπάκι submit πρέπει το σύστημα σας να του στείλει ένα email για επιβεβαίωση (confirmation email). Μόλις λοιπόν ο επισκέπτης ανοίξει το email αυτό και πατήσει ένα link για επιβεβαίωση τότε και μόνο τότε μπορείτε να του στείλετε email χωρίς να θεωρείτε SPAM.

Το πέμπτο βήμα που ίσως είναι και το πιο σημαντικό είναι το…

Αντάλλαγμα

Θα πρέπει να προσφέρετε κάτι καλό ως αντάλλαγμα για να συμπληρώσει ο επισκέπτης το email του στη φόρμα. Το τι μπορείτε να δώσετε για αντάλλαγμα περιορίζεται μόνο από τη φαντασίας σας, αλλά θα σας δώσω μερικά παραδείγματα:

  • ηλεκτρονικό βιβλίο (ebook) με δωρεάν συμβουλές
  • δωρεάν εκπαιδευτικό σεμινάριο σε μορφή email (email course)
  • δωρεάν webinar
  • έκπτωση
  • δείγμα
  • δοκιμαστική έκδοση προγράμματος
  • συνδρομή σε ηλεκτρονικό περιοδικό (ezine) ενδιαφέρον για τον επισκέπτη (που αντίστοιχο συμβατικό θα το πλήρωνε ευχαρίστως)
  • συμμετοχή σε διαγωνισμό για ένα ενδιαφέρον δώρο

Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει! Υπάρχουν πάνω από 100 τρόποι να δελεάσετε τους επισκέπτες σας. Υπάρχει και ένα άλλο στοιχείο πολύ βασικό που δεν θίξαμε

Εμπιστοσύνη

Για να πειστεί ο επισκέπτης πιο εύκολα να δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του θα πρέπει να σας εμπιστευτεί. Υπάρχουν τόσα πολλά websites απατεώνων στο διαδίκτυο, τόσο πολλοί “καμμένοι” όπως λέμε, που οι πιο πολλοί είναι φοβερά επιφυλακτικοί στο να δίνουν προσωπικά τους στοιχεία.

Αν το website σας είναι σωστά σχεδιασμένο, αν προσφέρετε περιεχόμενο που του είναι χρήσιμο, αν δηλώνετε με σαφή τρόπο ότι δεν πρόκειται να πουλήσετε ή να μοιραστείτε αυτά τα προσωπικά στοιχεία τότε αυξάνεται κατά πολύ η πιθανότητα να σας εμπιστευτεί. Αν είστε γνωστή εταιρία στο χώρο ή ειδικός στον κλάδο σας αυτό σας δίνει εξτρά πόντους αξιοπιστίας.

Συμβουλή

Η πιο σημαντική λίστα email είναι η λίστα των πελατών σας!

Είναι 10 φορές ευκολότερο να πουλήσετε σε ήδη υπάρχον πελάτη σας από το να προσπαθείτε να βρείτε νέους πελάτες. Δώστε λοιπόν ένα λόγο ώστε οι πελάτες σας να σας δώσουν το δικαίωμα να τους στέλνετε διαφημιστικά email. Ο λόγος μπορεί να είναι για παράδειγμα εκπτώσεις αποκλειστικά για πελάτες. Αν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα, στην φόρμα που συμπληρώνει ο πελάτης τα στοιχεία του, μπορείτε να βάλετε ένα πεδίο με tick με ερώτηση του στυλ “Θέλετε να λαμβάνετε email με προσφορές και εκπτώσεις;”. Καλό είναι βέβαια να χρησιμοποιήσετε double optin όπως είπαμε και προηγουμένως.

Οποιαδήποτε απορία και αν έχετε – οποιαδήποτε βοήθεια και αν θέλετε, επικοινωνήστε μαζί μας.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops