Google consent mode v2: η 1η Μαρτίου είναι εδώ!

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει πλέον μεγάλη αυστηρότητα στο θέμα της διαχείρισης προσωπικών δεδομένων και έτσι όλες οι πλατφόρμες οφείλουν να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς.

Με το Μάρτιο μόλις λίγες μακριά, ας κάνουμε ένα πέρασμα από τις αλλαγές που θα φέρει η Google στην ιδιωτικότητα του χρήστη.

Η αλλαγή αφορά την Ευρωπαϊκή Ένωση και ο στόχος της είναι να δημιουργηθεί ένα διαφημιστικό περιβάλλον με επίκεντρο το απόρρητο.

Πλέον, οι διαφημιστές θα πρέπει να συμμορφωθούν με την νέα πολιτική συναίνεσης της ΕΕ για τη χρήση εξατομίκευσης διαφημίσεων. Έτσι, το 2024, η επιβεβλημένη αυτή ενέργεια επηρεάσει τις λειτουργίες μέτρησης και θα εφαρμοστεί σε δεδομένα όπως:

Websites: ετικέτες (tags) που στέλνουν δεδομένα στη Google.

Apps: πακέτα λογισμικού τα οποία στέλνουν δεδομένα στη Google.

Data uploads: εργαλεία που μεταφορτώνουν δεδομένα από πηγές εκτός Google όπως είναι η εισαγωγή στοιχείων φυσικών μετατροπών ή πωλήσεων καταστημάτων.

Για να διατηρηθούν οι μετρήσεις, η εξατομίκευση διαφημίσεων και οι λειτουργίες του remarketing, απαιτείται η συναίνεση χρήσης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών που βρίσκονται στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Ζώνη και να κοινοποιούνται τα στοιχεία στην Google. Το ίδιο θα ισχύει και για τη χρήση των δεδομένων του Google Analytics.

Τι είναι;

Αποκλείεται να μην το ξέρετε αλλά ας κάνουμε μία γρήγορη επανάληψη.

Η λειτουργία συναίνεσης της Google, δεύτερη έκδοση (Consent Mode v2), είναι ένας μηχανισμός που συνεργάζεται με το consent banner του website σας και ρυθμίζει την συμπεριφορά των Google tags ανάλογα με το αν ο χρήστης το έχει αποδεχθεί ή όχι.

Η νέα λειτουργία μπορεί να δώσει βελτιωμένα δεδομένα μετατροπών ακόμα και υπό περιορισμένες συνθήκες ιδιωτικότητας.

Πως διαφοροποιείται η πολιτική συναίνεσης της Google

Αν ένας χρήστης χρησιμοποιεί το site σας το οποίο μετράει την συμπεριφορά χρήστη με Google tags, τότε θα χρειαστεί να μεταφέρετε τις επιλογές συναίνεσης του χρήστη στην Google. Η λειτουργία συναίνεσης σας επιτρέπει να ρυθμίσετε πως συμπεριφέρονται τα tags βασιζόμενη στην αλληλεπίδραση του επισκέπτη με το banner συναίνεσης του site σας.

Η συναίνεση του χρήστη αποτυπώνεται σε δύο επιπλέον παραμέτρους:

1.Ad_user_data: συναίνεση για αποστολή των δεδομένων του χρήστη στη Google για διαφημιστικό σκοπό.

2.Ad_personalization: συναίνεση για εξατομικευμένη διαφήμιση.

Τι πρέπει να κάνετε

Οι ενέργειες που θα χρειαστεί να κάνετε διαφέρουν ανάλογα με το τι εφαρμόζετε τώρα.

Αν για παράδειγμα έχετε banner συναίνεσης και χρησιμοποιείτε την λειτουργία συναίνεσης, τότε:

  • Αν χρησιμοποιείτε το consent mode αλλά δεν κάνετε εξατομικευμένη διαφήμιση, τότε δεν κάνετε απολύτως τίποτα.
  • Αν όμως έχετε το consent mode και θέλετε να προχωρήσετε σε εξατομικευμένη διαφήμιση τότε:
    • Αν χρησιμοποιείτε consent management platform (CMP ή πλατφόρμα διαχείρισης συναινέσεων) πιστοποιημένη από την Google, ο provider της πλατφόρμας θα αναβαθμίσει στην νέα έκδοση αυτόματα, οπότε θα χρειαστεί απλώς να βεβαιωθείτε ότι έχει γίνει το update.
    • Αν διατηρείτε δικό σας banner τότε εφαρμόστε την λειτουργία συναίνεσης v

Πηγή εικόνας προφίλ: euobserver.com

Πηγή εικόνας: consentmanager.net

Αν έχετε banner συναίνεσης αλλά δεν χρησιμοποιείτε την λειτουργία συναίνεσης, τότε:

  • Αν χρησιμοποιείτε Google tag χωρίς την λειτουργία συναίνεσης, απλώς εφαρμόστε την και θα έχετε στη διάθεσή σας όλη τη γκάμα των διαφημιστικών δυνατοτήτων που παρέχει η Google.
  • Αν χρησιμοποιείτε πλατφόρμα διαχείρισης συναινέσεων πιστοποιημένη από την Google, απλώς ενεργοποιήστε τη λειτουργία από τις ρυθμίσεις του banner.
  • Αν εμποδίζετε την φόρτωση των ετικετών μέχρις ότου ο χρήστης αλληλοεπιδράσει με το banner συναίνεσης, η Google δεν θα μπορέσει να πιστοποιήσει τις επιλογές συναίνεσης του χρήστη και θα οδηγηθείτε σε απώλεια δεδομένων.

Τέλος, αν δεν έχετε ούτε consent banner, ούτε consent mode, τότε:

  • Θα χρειαστεί να μάθετε για ποιο λόγο είναι σημαντικό να έχετε και στη συνέχεια να:
    • Ρυθμίσετε ένα banner συναίνεσης στο site σας. Αν χρησιμοποιήσετε κάποιο από τους πιστοποιημένους providers της Google τότε βεβαιωθείτε ότι θα ενεργοποιήσετε την λειτουργία συναίνεσης από τις ρυθμίσεις του banner.
    • Δημιουργήσετε το δικό σας banner τότε θα πρέπει όλα αυτά να τα φτιάξετε εξ΄αρχής με κώδικα.

Η συμβουλή μας για το θέμα είναι ότι είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσετε μία consent management platform, η οποία πληροί τόσο τις προϋποθέσεις του GDPR όσο και αυτές της νέας e-privacy directive.

Έχετε λίγες μέρες ακόμα στην διάθεσή σας. Προλάβετε!

Για απορίες και βοήθειες είμαστε στη διάθεσή σας.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΓια το Google Gemini έχουμε ξαναγράψει αλλά ας πούμε ακόμα δυο λόγια. Το Gemini είναι ο απόγονος του BARD και είναι

26 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops