Κεφαλίδες Η1 και SEO

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Όταν ξεκινάμε την SEO βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας στο on page κομμάτι της, εκτός από σωστούς meta τίτλους και meta περιγραφές, κάνουμε έλεγχο και στις H1 κεφαλίδες (δομή, περιεχόμενο, εμφάνιση). Πάμε αρχικά να εξηγήσουμε τι είναι οι κεφαλίδες H1, γιατί είναι σημαντικές στις SEO και ποια είναι τα best practices που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για να δούμε αποτελέσματα στην οργανική επισκεψιμότητα.

Τι είναι η κεφαλίδα H1

Στο SEO ως ετικέτα H1 ορίζουμε την επικεφαλίδα ενός HTML αρχείου που την χρησιμοποιούμε για να επισημάνουμε τον τίτλο μιας ιστοσελίδας. Με πιο απλά λόγια είναι ένας μικρός, σύντομος & περιληπτικός τίτλος του περιεχομένου που ακολουθεί. O τρόπος εισαγωγής του tag εντός του κώδικα της σελίδας γίνεται με τον ακόλουθο τροποι: “<h1>το κείμενό μας εδώ</h1>”. Συνηθίζεται από τους ιστοτόπους να αξιοποιούν την γλώσσα CSS, ώστε να κάνουν την κεφαλίδα H1 να ξεχωρίζει μέσα στη σελίδα σε σχέση με τις μικρότερες επικεφαλίδες που ακολουθούν όπως είναι H2, H3, Η4 και ούτω κάθε εξής.

Γιατί είναι σημαντικές οι H1 κεφαλίδες στο SEO;

  • Μέσω των H1 οι μηχανές αναζήτησης καταλαβαίνουν πιο γρήγορα την σελίδα και το περιεχόμενό της. Μια αναπτυγμένη στρατηγική κεφαλίδας με την σωστή ιεραρχία, μπορεί να αναδείξει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε και το Markup Validation Service της W3C που προσφέρει ένα πρόγραμμα επικύρωσης HTML. Το εργαλείο αυτό σας δείχνει το περίγραμμα της ιστοσελίδας σας, πιθανά σφάλματα σύνταξης και τη δομή των Η1 κεφαλίδων.
  • Βοηθάνε την βελτιστοποίηση της εμπειρίας χρήστη κατά την περιήγηση στη σελίδα, γιατί έτσι καταλαβαίνει τι πρόκειται να διαβάσει. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και για επισκέπτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να δουν πραγματικά τον ιστότοπο και τον σχεδιασμό του. Εκεί επεμβαίνει λογισμικό που διαβάζει τις κεφαλίδες με τη σειρά που τις βλέπει.
  • Η χρήση επικεφαλίδων σχετίζεται με καλύτερα οργανικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

Χρήσιμες συμβουλές για H1 κεφαλίδες

Για τους  λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω έχουμε συγκεντρώσει μερικές χρήσιμες συμβουλές, που μπορούμε να εφαρμόζουμε κατά τον έλεγχο και την δημιουργία H1 κεφαλίδων, στο on page process βελτιστοποίησης μιας landing page:

  • Χρησιμοποιούμε μια κεφαλίδα H1 σε κάθε σελίδα, όχι περισσότερες
  • Η κεφαλίδα H1 προτείνεται να κυμαίνεται μεταξύ 20 & 70 χαρακτήρων
  • Βελτιστοποιούμε την H1 κεφαλίδα σε σελίδες που είναι σημαντικές και έχουν traffic – value για την επιχείρησή μας
  • Η Google λατρεύει το μοναδικό περιεχόμενο, οπότε πρέπει να είναι μοναδική η κεφαλίδα μας και όχι διπλότυπη. Αν δυσκολευόμαστε στην σύνταξη του λεκτικού ακόμα και μικρές παραλλαγές της είναι χρήσιμες για την Google
  • Ενσωματώνουμε το short ή long term keyword που μας ενδιαφέρει
  • Χρησιμοποιούμε capitalization όταν η Η1 κεφαλίδα μας έχει παραπάνω από 4 λέξεις
  • Επιλέγουμε για την κεφαλίδα Η1 το ίδιο λεκτικό με τον τίτλο της σελίδας
  • Επιλέγουμε σύντομες, μικρές και κατανοητές H1 κεφαλίδες με power words που θα κρατήσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη και θα απαντάνε στο intent της επίσκεψής του
  • Αξιοποιούμε το CSS styling στον κώδικα για να κάνουμε τις H1 κεφαλίδες μεγάλες και να ξεχωρίζουν

Διαβάστε και περισσότερες SEO συμβουλές στο Blog της GIM Agency κάνοντας κλικ εδώ.

Συγγραφή Άρθρου: Ραφαήλ Μιχαηλίδης

Πηγή εικόνων: canva.com

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτάΌχι πολύ καιρό πριν η δημιουργία μιας landing page απαιτούσε ώρες προγραμματισμού. Και ώρες δοκιμών ώστε να μην πάει κάτι στραβά.

20 Μαρτίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops