Πώς να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο του video σας σε 5 βήματα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Θέλετε να κάνετε ένα βίντεο δημοφιλές; Ένα βίντεο viral; Σίγουρα δεν αρκεί ένα πρόχειρο βίντεο ανεβασμένο στο YouTube ή στο Tik Tok, όσο traffic κι αν του στείλετε.

Όπως κάνετε βελτιστοποίηση στις καμπάνιες ή στην ιστοσελίδα σας, το ίδιο χρειάζεται και ένα βίντεο και να γίνει επιτυχημένο και να σας ξεχωρίσουν μέσα από αυτό. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος πλέον, οπότε απαιτούνται συγκεκριμένα βήματα, έτσι ώστε να προσελκύσετε την προσοχή του χρήστη και να βοηθήσετε το video να εμφανιστεί υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης.

Ας δούμε, λοιπόν, παρακάτω τις βασικότερες κινήσεις που πρέπει να κάνετε, για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο του βίντεό σας, να κερδίσετε περισσότερα views και τελικά περισσότερους επισκέπτες στο site σας.

Βήμα 1: Σχεδιάστε το βίντεο βασιζόμενοι σε ένα συγκεκριμένο στόχο

Σκεφτείτε για ποιο λόγο φτιάχνετε το βίντεο. Για παράδειγμα, θέλετε να γίνει γνωστό το brand σας; Θέλετε να διαφημίσετε το νέο σας προϊόν ή μία προσφορά; Θέλετε να προσφέρετε χρήσιμο content και μέσα από αυτό να κερδίσετε τον σεβασμό και τη συμπάθεια του κοινού σας; Ή μήπως θέλετε να δείξετε inside information για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;

Έπειτα, βρείτε το συναίσθημα που θέλετε να προκαλέσετε στον θεατή. Ενθουσιασμό, φόβο, αγωνία; Χαλάρωση και διασκέδαση; Περιέργεια και διάθεση για μάθηση; Αίσθημα οικειότητας με το brand;

Ανάλογα με αυτό το συναίσθημα θα πρέπει να επενδύσετε και στην αντίστοιχη γλώσσα, ύφος και φυσικά περιεχόμενο. Προφανώς, άλλα πράγματα θα πρέπει να δείξετε αν θέλετε να φτιάξετε ένα σύντομο αστείο βίντεο και άλλα αν θέλετε να εκπαιδεύσετε το κοινό σας σε κάτι και να του προσφέρετε πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης.

Αυτό θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι και το σημαντικότερο βήμα. Σίγουρα και τα παρακάτω που περιγράφουμε είναι απαραίτητα, όμως με την πληθώρα βίντεο που πλέον υπάρχουν, το κυριότερο είναι να επιλέξετε το κατάλληλο θέμα και να το παρουσιάσετε με τρόπο που τραβάει την προσοχή και το ενδιαφέρον του target group σας.

Βήμα 2: Δημιουργήστε τα κατάλληλα Call To Action

Σίγουρα δεν σας αρκεί να δει κάποιος το βίντεο σας. Θέλετε να επικοινωνήσει μαζί σας, να επισκεφθεί το site σας, να γίνει πελάτης σας. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να του δείξετε τι να κάνει, γιατί πολύ απλά ελάχιστοι θα ασχοληθούν να ψάξουν ποια είναι η επόμενη κίνηση, για να επισκεφθούν το site σας.

Πώς θα του το δείξετε αυτό; Με σαφές και εύληπτο CTA. Πού μπορείτε να τοποθετήσετε τα CTA και πώς πρέπει να είναι αυτά. Μερικά εύκολα tips είναι τα παρακάτω:

  • Στο περιεχόμενο του βίντεο: Κατά τη διάρκεια του βίντεο, μπορείτε να αναφέρετε πού μπορούν να σας βρουν, το site σας, ή ένα τηλέφωνο για να προλάβουν μία προσφορά για παράδειγμα. Καλό είναι το link ή το τηλέφωνο να εμφανίζεται και γραπτώς στην οθόνη και να είναι clickable.
  • Στα σχόλια: Ενθαρρύνετε τους χρήστες να αφήσουν τα σχόλιά τους και αξιοποιήστε τα, ώστε να επικοινωνήσετε με το κοινό σας, να τους παραπέμψετε σε διάφορες πηγές, ή να δώσετε περισσότερες πληροφορίες. Για παράδειγμα, αν κάποιος χρήστης έχει μια απορία, μπορείτε στην απάντηση να τον παραπέμψετε σε άλλο βίντεο ή σε άρθρο σας στο blog, όπου παρουσιάζετε αναλυτικά το εν λόγω ζήτημα.
  • Στο τέλος του βίντεο: Στο τέλος του βίντεο είναι απαραίτητο να εμφανίζεται link στη landing page, η οποία είναι συναφής με το περιεχόμενο και εξυπηρετεί τον σκοπό σας. Για παράδειγμα, αν ο στόχος είναι να κερδίσετε περισσότερους επισκέπτες στο blog του site σας, ώστε να κερδίσετε πιστούς οπαδούς μέσω του χρήσιμου περιεχόμενου που προσφέρετε, τότε μπορείτε να κάνετε το εξής: Να αναφέρετε στο τέλος του βίντεο ότι οι χρήστες θα βρουν χρήσιμο περιεχόμενο στο blog και να εμφανίσετε το link.

Βήμα 3: Οργανώστε μία μέθοδο για να συλλέγετε περισσότερα leads

Ακόμα κι αν το βίντεο πληροί όλες τις προδιαγραφές για να γίνει viral και να διαδοθεί στα social media, χρειάζεστε ένα τρόπο να κρατήσετε περισσότερα στοιχεία από τους θεατές και εν δυνάμει πελάτες σας. Έτσι, θα μπορέσετε να επωφεληθείτε ουσιαστικά από το γεγονός ότι το βίντεο έγινε viral.

Μία ιδέα, είναι μετά το βίντεο να τους στέλνετε σε μία landing page, με μία φόρμα επικοινωνίας με λίγα πεδία, ή απλά ένα πεδίο όπου θα τους προτρέπετε να συμπληρώσουν το email τους για να μάθουν περισσότερα ή να πάρουν κάποιο δώρο.

Μία άλλη ιδέα, είναι να τους ζητάτε να συμπληρώσουν το email τους, ώστε να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το βίντεο ή για να πάρουν πρόσβαση σε ένα άλλο ενδιαφέρον βίντεο.

video περιεχομενο

Βήμα 4: Κάντε το βίντεο search-friendly

Το SEO δεν είναι μόνο για τις landing pages και τα άρθρα στο blog. Το YouTube είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης, οπότε το ζητούμενο είναι να βρουν το βίντεο μέσα από την αναζήτηση που κάνουν οι χρήστες.

Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνετε για το SEO του video σας; Το SEO για το YouTube περιλαμβάνει τα εξής:

  • Τοποθετήστε το keyword στον τίτλο, το meta description και το file name του video.
  • Προσθέστε tags με τα σχετικά keywords και με τη γενικότερη θεματολογία που αναζητούν οι χρήστες.
  • Κατηγοριοποιήστε το βίντεο.
  • Ανεβάστε σχετικό thumbnail image για την εμφάνιση του βίντεο στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Χρησιμοποιήστε SRT file για τους υποτίτλους.
  • Προσθέστε hashtags για μεγαλύτερο reach.
  • Δημιουργήστε playlist σχετικά με το θέμα του βίντεο.

Φυσικά, ας θυμηθούμε ότι η κατάταξη ενός βίντεο στο YouTube δεν εξαρτάται μόνο από τα παραπάνω, αλλά και από τα likes, τα σχόλια, τα views και τον χρόνο παρακολούθησης. Όλα αυτά είναι στοιχεία του αλγορίθμου. Συνεπώς, δεν αρκεί να βελτιστοποιήσετε το βίντεο για τις μηχανές αναζήτησης, αλλά να προσφέρετε στο κοινό σας χρήσιμο, ενδιαφέρον ή/και διασκεδαστικό περιεχόμενο.

Βήμα 5: Μελετήστε την απόδοση του βίντεο και σχεδιάστε το μελλοντικό περιεχόμενο σας

Όπως όλα τα πράγματα στο χώρο του marketing, έτσι και σε αυτή τη περίπτωση χρειάζεται τεστάρισμα, βελτιώσεις και αναπροσαρμογή ή νέο περιεχόμενο.

Μελετήστε προσεκτικά τα YouTube Analytics, για να διαπιστώσετε τι δουλεύει καλύτερα. Έτσι, θα καταλάβετε τη συμπεριφορά των θεατών, τι τους αρέσει περισσότερο, ποια είναι η ιδανική διάρκεια, πότε και πού δουλεύουν τα CTAs κλπ.

Για παράδειγμα, αν παρατηρήσετε ότι οι επισκέπτες σας κλείνουν το βίντεο στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα, σκεφτείτε μήπως η εισαγωγή είναι πολύ μεγάλη ή δεν λέτε κάτι αρκετά ενδιαφέρον, ώστε να τους τραβήξετε την προσοχή.

Γίνεται, λοιπόν, σαφές ότι η δημιουργία βίντεο είναι αναπόσπαστο μέρος του online marketing ενός brand και απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και βαθιά γνώση των best practices. Επικοινωνήστε μαζί μας, για να σχεδιάσουμε την πιο επιτυχημένη video campaign.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΔείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του

1 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops