13 Πρακτικές Συμβουλές για ένα επιτυχημένο e-shop

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Αποφασίσατε να προχωρήσετε στη δημιουργία e-shop και αναζητάτε συμβουλές για να γίνει επιτυχημένο; Μήπως έχετε ήδη αυτή τη μορφή επιχείρησης και δεν είστε ευχαριστημένοι από τις πωλήσεις που κάνετε; Σε όποια κατηγορία και αν ανήκετε, θα πρέπει να γνωρίζετε πως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές όσον αφορά την κατασκευή και την προώθηση ενός e-shop. Στοιχεία όπως ο τίτλος και η περιγραφή του προϊόντος, η δημιουργία προσφορών αλλά και η προώθηση τους στα social media είναι μόνο μερικές πρακτικές που θα βοηθήσουν στην καλή απόδοση της επιχείρησης σας.

 

Ποιες είναι λοιπόν μερικές πρακτικές συμβουλές για ένα επιτυχημένο e-shop; Ας δούμε την απάντηση παρακάτω.

Τίτλος και περιγραφή προϊόντος

Όταν έρχεται η ώρα της καταχώρησης ενός προϊόντος στο e-shop, ο τίτλος δε θα πρέπει να υπερβαίνει τους 70-80 χαρακτήρες. Ο τίτλος αυτός θα πρέπει να έχει σημαντικές λέξεις-κλειδιά, και να μην περιέχει άρθρα και αντωνυμίες. Ένα παράδειγμα είναι το “υφασμάτινο ανδρικό παντελόνι μαύρο χρώμα”. Σε περίπτωση που είναι δυνατό, αλλάξτε τη σειρά των λέξεων και όπου μπορείτε χρησιμοποιείστε συνώνυμες λέξεις, όπως για παράδειγμα “μαύρο υφασμάτινο ανδρικό παντελόνι”.

Όσον αφορά την περιγραφή του προϊόντος, δε θα πρέπει να υπερβαίνει τους 200 χαρακτήρες, ενώ θα πρέπει να αναλύει το προϊόν με περισσότερες σημαντικές λέξεις κλειδιά.  

Αναλυτική παρουσίαση προϊόντος

tips επιτυχημένο e-shop

Η σελίδα με τα χαρακτηριστικά θα πρέπει να περιέχει μια λεπτομερή παρουσίαση των προϊόντων, όπως τεχνικές προδιαγραφές, διαστάσεις και επισυναπτόμενο υλικό, όπως για παράδειγμα κάποιο βίντεο. Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά, αλλά και παραλλαγές που θεωρείτε ότι κάποιος θα αναζητούσε στις μηχανές αναζήτησης για να βρει το προϊόν σας. Αποφύγετε να κάνετε αντιγραφή κειμένου από άλλες σελίδες, διότι μπορεί η Google να σας μαρκάρει για αντιγραφή κειμένου.

Φωτογραφίες

Οι φωτογραφίες των προϊόντων είναι αρκετά σημαντικές για την επιτυχία ενός e-shop. Όλες οι φωτογραφίες θα πρέπει να είναι αναλυτικές, να έχουν υψηλή ανάλυση, αλλά και ευκρίνεια στην λεπτομέρεια του κάθε προϊόντος. Μη διστάσετε να τοποθετήστε πολλές φωτογραφίες, από διάφορες οπτικές, αλλά και παραλλαγές του προϊόντος σε μέγεθος ή χρώμα. Ιδανικά, ζητήστε επαγγελματικές φωτογραφίες από έναν φωτογράφο.

Online προσφορές

Προβάλετε τα προϊόντα σας τοποθετώντας τα σε προσφορές για σύντομο χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση που είναι δυνατό, δημιουργήστε προσφορές ημέρας. Με τον τρόπο αυτό, οι επισκέπτες μπορεί να ελέγχουν τη σελίδα σας τακτικά για εκπτώσεις που μπορεί να τους ωφελήσουν.

Προβολή των προσφορών στα social media

Τις προσφορές που θα έχετε δημιουργήσει, μη διστάσετε να τις προβάλετε στα social media, για να ενημερώσετε τους χρήστες για τα προϊόντα που έχετε σε ειδικές τιμές. Σε περίπτωση που είναι καλές οι τιμές, μπορεί να έχετε σύντομα παραγγελίες. Μάλιστα, μπορείτε να δημιουργείτε για ειδικές προσφορές για αγορές σε συγκεκριμένες περιόδους, όπως για παράδειγμα βραδινές προσφορές ή προσφορές του σαββατοκύριακου.

Αποστολή εκπτωτικών κουπονιών

Αξιοποιήστε εργαλεία όπως τα newsletters ή το viber messages για να έρθετε πιο κοντά με τους πελάτες σας. Στείλτε εκπτωτικά κουπόνια για να επιβραβεύσετε τους πελάτες σας, αλλά και να τους ενημερώσετε για εκπτώσεις σε μελλοντικές παραγγελίες.

Διαβάστε επίσης : 5 Παραδείγματα newsletters για επιτυχημένο email marketing

Εύκολη και άμεση επικοινωνία

tips για ενα επιτυχημένο e-shop

Είναι σημαντικό ο πελάτης να μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα μαζί μας, και να είναι σε εμφανή σημεία οι τρόποι επικοινωνίας. Ένα καλό σημείο να τοποθετήσετε το τηλέφωνο είναι το πάνω δεξί μέρος, με ένα ωραίο γραφικό που θα λέει καλέστε μας για πληροφορίες. Μπορεί επίσης να υπάρχει κάποιο σύστημα Live chat support ή click to call ώστε να μπορεί να πατήσει ένα κουμπί και να συνομιλήσει μαζί σας ή να ζητήσει να τον καλέσετε.

Δώρα

Μπορείτε ακόμη να προσφέρετε μερικά δώρα, είτε ως δείγμα δωρεάν είτε ως δώρο μαζί με την παραγγελία. Μία πολύ ωραία ιδέα είναι να δίνετε κάποιο δώρο μαζί με την παραγγελία χωρίς να το περιμένει ο πελάτης, κάτι σαν έκπληξη (exceed expectations). Επειδή δεν θα το περιμένει, θα εντυπωσιαστεί και είναι πολύ πιθανό να μιλήσει και σε άλλους για εσάς.

Έξοδα αποστολής

Ένα ζήτημα που απασχολεί τους περισσότερους υποψήφιους πελάτες είναι οι τρόποι αποστολής και το κόστος τους. Πρέπει λοιπόν να έχετε σε εμφανές σημείο ένα κουμπί που θα τους πηγαίνει στην σελίδα με τους τρόπους αποστολής. Ιδανικά, τα έξοδα αποστολής θα πρέπει να είναι μηδενικά, ώστε να κάνει πιο εύκολη την απόφαση του πελάτη να αγοράσει κάτι από εμάς. Τα δωρεάν μεταφορικά μάλιστα θα μπορούσαν να αποτελέσουν κι ένα πολύ καλό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επίσης, δώστε στον πελάτη αρκετούς εναλλακτικούς τρόπους αποστολής. Μια πολύ καλή ιδέα θα ήταν να δίνεται την δυνατότητα άμεσης αποστολής.

After sales marketing

Αναπτύξτε πολιτικές εξυπηρέτησης πελατών έπειτα από την πώληση. Αποστείλετε newsletters στους πελάτες σας και ενημερώστε τους για τα νέα προϊόντα. Αναγράψτε την πολιτική επιστροφής ελαττωματικών προϊόντων ή τι ισχύει σε περιπτώσεις δυσαρεστημένων πελατών. Σε περίπτωση επικοινωνίας με κάποιον πελάτη, ρωτήστε αν τον δυσκόλεψε κάτι στη διαδικασία της παραγγελίας, ή αν έμεινε ικανοποιημένος από την ποιότητα των υπηρεσιών ή των προϊόντων.

Παρακολούθηση ανταγωνισμού

Οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν τα προϊόντα που πρόκειται να αγοράσουν και συγκρίνουν τιμές στα διάφορα e-shop. Παρατηρήστε λοιπόν τι τακτικές ακολουθούν, όπως τιμολόγηση, προσφορές, χρονικό διάστημα επιστροφής των προϊόντων, δυνατότητα δωρεάν αποστολής, ή χρήση των social media. Προσπαθήστε να δείτε σε ποια σημεία υπερτερούν από εσάς. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσετε να ανταποδώσετε με τις δικές σας πολιτικές.

Διαβάστε επίσης: Έρευνα ανταγωνισμού: πως να «ξεσκονίσετε» τις καμπάνιες των ανταγωνιστών σας στο Facebook και στο Instagram

Δημιουργήστε SEO friendly e-shop

Το eshop σας θα πρέπει να έχει διαρκή κίνηση. Η κίνηση αυτή μπορεί να έρθει από τα οργανικά αποτελέσματα. Σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσει το SEO (Search Engine Optimization). Μέσα από ενέργειες όπως η ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών στους τίτλους, τις περιγραφές των προϊόντων, τις εικόνες, τα κείμενα, αλλά και ενέργειες όπως δημιουργία υπερσυνδέσμων που οδηγούν στη σελίδα σας (backlinks), θα μπορέσετε πιο εύκολα να καταταγείτε ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Mobile friendly eshop

Η όλο και αυξανόμενη χρήση των smartphones για ηλεκτρονικές αγορές κάνει απαραίτητη την ανάγκη για κατασκευή ιστοσελίδων φιλικών προς τα κινητά (mobile friendly). Οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να περιηγηθούν εύκολα σε μια σελίδα και να πραγματοποιήσουν αγορές. Υπάρχουν πολλά templates ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα οποία έχουν ρυθμιστεί για να ανταποκρίνονται σε κινητά, και να δημιουργούν ένα περιβάλλον κατάλληλο για χρήση από κάθε συσκευή.

Η συνεχής παρακολούθηση του ανταγωνισμού, η δημιουργία SEO friendly e-shop και η εξασφάλιση ευκολίας χρήσης από κινητές συσκευές είναι μόνο μερικές από τις συμβουλές για ένα επιτυχημένο eshop, το οποίο θα ενισχύσει τις πωλήσεις σας. Με σωστή στρατηγική και υλοποίηση, το e-shop σας μπορεί να ανθίσει!

 

Διαβαστε επισης:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτάΔείτε πως θα απευθυνθείτε σε επαγγελματικό ακροατήριο μέσω του Facebook και μάλιστα με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό του

1 Μαΐου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops