SEO – Βασικά Στοιχεία Site και E-Shop που θέλουν προσοχή

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Η επιλογή των σωστών φράσεων-κλειδιών (keywords) για κάθε σελίδα του Site ή Eshop σας, είναι το πρώτο βήμα για τις υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. Εντούτοις, είναι μόνο το πρώτο βήμα..

Ας δούμε ποια στοιχεία της ιστοσελίδας παίζουν ρόλο για το SEO, δηλαδή για τη βελτιστοποίηση της για τις μηχανές αναζήτησης.

Πρώτο βήμα είναι η επιλογή των κατάλληλων keywords μετά από έρευνα (keyword research). Το επόμενο βήμα μέσα στο Site (on-page seo) είναι να βελτιστοποιήσετε κάθε σελίδα ξεχωριστά (όπως αρχική, κατηγορία, προϊόν, κτλ) στα εξής μέρη:

  • Title (το πιο σημαντικό!)
  • Meta description
  • Meta keywords
  • Όνομα αρχείου ή URL ιστοσελίδας
  • Image ALT και ονόματα αρχείων των εικόνων
  • Headings h1,h2,…
  • Υπερσύνδεσμοι – Hyperlinks
  • Περιεχόμενο

Title

Το Title είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που κοιτάζουν οι μηχανές αναζήτησης σε μια ιστοσελίδα. Με βάση την εμπειρία μας πιστεύουμε πως είναι το πιο σημαντικό κριτήριο, που μπορείτε εύκολα να επηρεάσετε.

Δείτε το σχετικό Video

το title, που βρίσκεται και αυτό στο κομμάτι του κώδικα, βάζετε τον τίτλο της σελίδας. Για παράδειγμα “Δέκα Μυστικά Για Γρήγορο Αδυνάτισμα”. Συνήθως όταν δημιουργείτε μια σελίδα ή ένα νέο προϊόν στο διαχειριστικό του Site σας, το όνομα της σελίδας ή του προϊόντος είναι και ο τίτλος δηλαδή το title. Αν επισκεφθείτε τη σελίδα που θέλετε να εξετάσετε και δείτε τι βγάζει πάνω στη μπάρα του Browser θα καταλάβετε ποιος είναι ο τίτλος.

Ο τίτλος της ιστοσελίδας εμφανίζεται συνήθως στη πάνω μπάρα του προγράμματος πλοήγησης που χρησιμοποιείτε (Chrome, Firefox…). Εμφανίζεται βέβαια και στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ως η πρώτη γραμμή του αποτελέσματος αναζήτησης.

Ένας καλός τίτλος πρέπει να είναι σύντομος, περιγραφικός, να περιέχει τις λέξεις κλειδιά, να μη ξεπερνά τους 55-60 χαρακτήρες και να ακολουθεί βασικούς κανόνες copywriting. Κοινώς δώστε του τόση σημασία όση δίνεται και στην βασική επικεφαλίδα του κειμένου σας. Μερικές φορές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον τίτλο και ως επικεφαλίδα (με ίσως κάποιες τροποποιήσεις).

Σημείωση: Το 55-60 χαρακτήρες είναι ένας μέσος όρος και είναι οι χαρακτήρες που θα χωρέσουν στα αποτελέσματα της Google. Μπορείτε να γράψετε και παραπάνω χαρακτήρες, απλά δεν θα φανούν και δεν θα τους δώσει τόση σημασία η Google (δίνει μεγαλύτερη σημασία στις λέξεις στην αρχή του τίτλου). Μην ξεχνάτε ότι χαρακτήρες πιάνονται και τα κενά αλλά και όλα τα σημεία στίξης. Συνιστούμε να μη ξεπερνάτε τους 80 χαρακτήρες.

Meta Tags

Τα Meta tags βρίσκονται μέσα στο κομμάτι HEAD του κώδικα της ιστοσελίδας.

Στο Meta Description πρέπει να γράψετε μια ενδιαφέρουσα περιγραφή της ιστοσελίδας που να περιέχει τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε, έτσι ώστε ο άνθρωπος/χρήστης του Google να καταλάβει πως το αποτέλεσμα αναζήτησης είναι σχετικό με αυτό που ψάχνει. Για παράδειγμα αν η ιστοσελίδα περιέχει 10 μυστικά για γρήγορο αδυνάτισμα, και στοχεύετε τη φράση “γρήγορο αδυνάτισμα” η περιγραφή μπορεί να είναι “Ανακαλύψτε 10 μυστικά για γρήγορο αδυνάτισμα που ούτε φανταζόσασταν”. Τόσο απλά!

Όταν κάποιος ψάξει για γρήγορο αδυνάτισμα στα αποτελέσματα η ιστοσελίδα σας θα εμφανιστεί με την περιγραφή που έχετε βάλει στο meta description. Το άλλο πλεονέκτημα είναι πως αν το meta description έχει τις λέξεις κλειδιά τότε το Googe αυτόματα θα κάνει BOLD τη λέξη-κλειδί. Προσέξτε το meta description να μη ξεπερνά τους 155 χαρακτήρες. Αν δε μπορείτε συνιστούμε να μη ξεπερνά τους 320 χαρακτήρες.

Τα meta keywords δεν παίζουν πλέον κανένα ρόλο στην κατάταξη. Στα meta keywords παλιά έπρεπε να συμπεριλάβετε τις λέξεις-φράσεις κλειδιά που στοχεύετε χωρισμένες με κόμμα. Αν συνεχίσουμε το προηγούμενο παράδειγμα θα μπορούσατε να γράψετε “γρήγορο αδυνάτισμα, μυστικά αδυνατίσματος”. Αν θέλετε να ασχοληθείτε βάλτε 4-6 keywords. Η αλήθεια όμως είναι οτι πλέον η Google δεν γίνει καμία σημασία στα meta keywords, οπότε ίσως χάνετε τον χρόνο σας στο να τα προσθέσετε.

URLs

Το όνομα του αρχείου της ιστοσελίδας ή το URL παίζει και αυτό ρόλο. Αν για παράδειγμα πουλάτε hair extensions και η ιστοσελίδα που θέλετε να βελτιστοποιήσετε αναφέρεται σε φθηνά hair extensions μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σαν URL το fthina-hair-extensions.html (αν είναι .html).

Χωρίστε τις λέξεις με παύλα και όχι κάτω παύλα _ για να είναι πιο εύκολα κατανοητά από τις μηχανές αναζήτησης.

Φροντίστε η δομή του site σας να μην είναι πολύ βαθιά και να μην έχετε πάνω από 3 levels (για απλά sites).

Παράδειγμα: www.site.gr/Κατηγορία/Υποκατηγορία/Σελίδα (3 επίπεδα).

Εικόνες

Συνήθως αγνοείται η σημασία των εικόνων. Το όνομα του αρχείου της εικόνας και η περιγραφή στο alt παίζουν και αυτά ρόλο. Αν έχετε μια εικόνα με φθηνά hair extension, ονομάστε το αρχείο cheap-hair-extensions.jpg (greeklish με παύλες) και την περιγραφή ALT “cheap hair extensions”. Αν θέλετε οι εικόνες να εμφανίζονται στα αποτελέσματα του Google image search αποφύγετε να την κάνετε ενεργό link και δείτε μήπως αποκλείεται το GoogleBot στο αρχείο robots.txt (ρωτήστε τον προγραμματιστή σας). Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το SEO εικόνων πατήστε εδώ.

Επικεφαλίδες

Οι επικεφαλίδες H1, H2, H3… πρέπει να τα προσέξετε αν θέλετε όσο το δυνατόν υψηλότερες θέσεις στις μηχανές. Ακολουθήστε τις ίδιες οδηγίες με το title. Κάθε σελίδα μπορεί να έχει το πολύ μια επικεφαλίδα επιπέδου 1 (H1) ενώ μπορεί να έχει πολλά h2, h3 κ.τ.λ.

Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο σας πρέπει να είναι πάση θυσία σχετικό με τις λέξεις κλειδιά. Μην προσπαθήσετε να βελτιστοποιήσετε μια ιστοσελίδα για δωρεάν πρόγραμμα antivirus (για παράδειγμα) αν στη πραγματικότητα πουλάτε πρόγραμμα antispyware με 30 ευρώ (εντελώς άσχετα!). Φροντίστε η γλώσσα της σελίδας σας να περιλαμβάνει όρους που συνηθίζονται στο συγκεκριμένο θέμα, και όλη η σελίδα να βγάζει χρήσιμο ΝΟΗΜΑ. Για παράδειγμα σε ένα eshop που πουλάει ένα εκτυπωτή laser η χρήση όρων όπως toner, αναλώσιμα, ταχύτητα εκτύπωσης κ.τ.λ. είναι επιθυμητή και αναμενόμενη.

Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε λέξεις που είναι με έντονα γράμματα bold ή strong, αλλά μην το παρακάνετε. Επιλέξτε στρατηγικά λέξεις κλειδιά, συνώνυμα και παράγωγα μέσα στο βασικό κείμενο και κάντε τα έντονα.

Αν προσπαθήσετε να ξεγελάσετε τις μηχανές αναζήτησης και τα καταφέρετε να ξέρετε ότι κάτι τέτοιο δεν θα διαρκέσει πολύ και μπορεί να οδηγήσει στον μελλοντικό αποκλεισμό σας!

Links

Οι υπερσύνδεσμοι γνωστοί ως hyper-links είναι από τα πιο σημαντικά εργαλεία στα χέρια ενός που ασχολείται με το SEO. Όταν σε μια ιστοσελίδα έχετε link σε μια άλλη σελίδα (του site σας ή εξωτερική) είναι σαν να δίνετε ψήφο εμπιστοσύνης στην άλλη σελίδα!

Για παράδειγμα αν έχετε ένα link που να λέει κομμωτήριο στη Βούλα και δείχνει στο site www.voulahairsalon.gr είναι σαν να λέτε ότι εγώ ψηφίζω το site αυτό ως σχετικό με τη φράση “κομμωτήριο στη Βούλα”. Αυτό απ’τη μια ανεβάζει τη σημασία του άλλου site για της μηχανές αναζήτησης (το οποίο μετριέται ως Domain Authority) και απ’την άλλη το βοηθάει να σκαρφαλώσει πιο ψηλά στα αποτελέσματα για την αναζήτηση “κομμωτήριο στη Βούλα”.

Οπότε προσπαθήστε να μην έχετε πολλά link σε μια σελίδα (μπορεί να θεωρηθεί spamming από τις μηχανές αναζήτησης), να έχετε σχετικά links, και τα links να περιέχουν τις λέξεις κλειδιά που θέλετε (anchor text). Μη χρησιμοποιείτε link του στυλ πατήστε εδώ ή κάντε κλικ εδώ. Επίσης προσπαθήστε να βρείτε άλλα site να κάνουν link σε σας χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε και το BRAND σας. Το όλο θέμα των links είναι απίστευτα ευρύ και θέλει ένα βιβλίο για να αναλυθεί.

Όσον αφορά το δικό σας site και την εσωτερική δομή βάλτε πιο πολλά links προς εσωτερικές σελίδες που θέλετε να ενισχύσετε στο Google και λιγότερα links προς εσωτερικές σελίδες δευτερεύουσας σημασίας.

Εδώ κανονικά σκόπευα να τελειώσω αυτό το άρθρο μιας και οι πληροφορίες είναι υπεραρκετές για να αρχίσετε το SEO αλλά θα δώσω και μια τελευταία πληροφορία…

Sitemaps & Τεχνικά Θέματα

Φτιάξτε ένα χάρτη του δικτυακού σας τόπου (sitemap.xml) για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να βρουν όλες τις σελίδες του site σας. Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τα sitemaps και πως μπορούν να φτιαχτούν αυτόματα με λίγο ψάξιμο στο Google. Μόλις το κάνετε θα πρέπει να μπείτε στο Google Webmaster Tools και να δηλώσετε την ύπαρξη τους.

Στο Search Console (Πρώην Webmaster Tools) φροντίστε να κοιτάξετε τις ενότητες Crawl Errors, Index status και HTML Improvement για να δείτε αν το site σας χρειάζεται βελτιώσεις.

Ελέγξτε ότι το site σας φορτώνει γρήγορα μέσα από την σχετική αναφορά του Google Analytics και εργαλεία όπως το Google Pagespeed InsightsPingdom ή το GTmetrix.

Αν χρειάζεστε επαγγελματικό SEO Audit για το site σας ή μια εταιρία για να ανεβάσει αξιόπιστα την Οργανική Επισκεψιμότητα του Site σας επικοινωνήστε μαζί μας.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτόΑς ρίξουμε μια ματιά στο πως η Google επεξεργάζεται τις αναζητήσεις μας. Κατ’ αρχάς, η Google έχει ως στόχο να παρέχει

17 Απριλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops